w

Porsche Cayman GT4 RS 2022. To nie jest „bejbi 911”, tylko rasowa wyścigówka

Porsche Cayman GT4 RS 2022
Porsche Cayman GT4 RS 2022. To nie jest "bejbi 911", tylko rasowa wyścigówka

Choć konserwatywni fani mogą mieć odmienne zdanie, to jeden z najlepszych modeli niemieckiej marki w historii.

Porsche Cayman GT4 RS. Tak, topowa odmiana najmniejszego samochodu w gamie tego producenta. Nie jest tajemnicą, że zwykłe wersje dają już sporo frajdy. Wszystko za sprawą dopracowanego układu jezdnego, świetnego wyważenia i lekkości, którą zatraca coraz więcej aut ze sportowym zacięciem.

Porsche Cayman GT4 RS 2022 - tył
Auto posiada body kit poprawiający aerodynamikę

Ta konfiguracja jest jednak potworem na czterech kołach. Już sam design pozwala przypuszczać, że nie jest to zabawka dla amatorów. Karbonowa maska, duży spojler, dodatkowe wloty powietrza, klatka bezpieczeństwa oraz dedykowane felgi skrywające ogromne tarcze i zaciski sugerują, że to wyczynowa maszyna.

Porsche Cayman GT4 RS 2022 – dane techniczne

Przejdźmy do kluczowego wątku. Za plecami kierowcy mieszka czterolitrowy, wolnossący silnik produkujący 493 konie mechaniczne i 450 niutonometrów. Przenoszeniem tych poważnych wartości na tylne koła zajmuje się siedmiobiegowa przekładnia PDK.

Porsche Cayman GT4 RS – kluczowe parametry:

  • Moc maksymalna: 493 konie mechaniczne
  • Maksymalny moment obrotowy: 450 niutonometrów
  • Skrzynia: Siedmiobiegowa, automatyczna (PDK)
  • Napęd: RWD
  • 0-100 km/h: 3,2 sekundy
  • Prędkość maksymalna: 315 km/h

W takiej konfiguracji, Porsche Cayman GT4 RS waży 1464 kilogramy. Osiągi auta są rewelacyjne. Sprint do setki zajmuje 3,2 sekundy, a przyspieszanie kończy się dopiero przy 315 km/h. Czyste szaleństwo.

Porsche Cayman GT4 RS 2022 - wnętrze
W kabinie znajdują się wyczynowe fotele i klatka bezpieczeństwa

Samochód jest dostępny u polskich dealerów? Cena? Za bazę trzeba zapłacić 731 tysięcy złotych. Fakt dużo, ale ma ona wszystko, co doceni prawdziwy fan jazdy po torze.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Volkswagen T-Roc 2022

Volkswagen T-Roc 2022 (lifting) nadjeżdża. Listwy LED i rewolucja wnętrza

BMW M240i xDrive

Nowe BMW M240i xDrive – przyspieszenie 0-250 km/h (wideo)