Niemiecka marka pokazała odświeżoną wersję swojego kompaktowego crossovera.
Zmiany nie są rewolucyjne. Volkswagen T-Roc 2022 ma przypudrowany nos i kilka dodatków wyróżniających go od wersji sprzed aktualizacji. Pierwsze, co rzuca się w oczy to zmodyfikowany pas przedni, gdzie zagościły nowe elementy oświetlenia, wśród których prym wiodą listwy LED.
Nie zabrakło także przeprojektowanych zderzaków, grilla o nowej fakturze, zmienionych kloszów lamp, dodatkowych lakierów, uzupełnionej listy wzorów felg i szerszych możliwości konfiguracji stylistycznej. Tyle wystarczyło, by utrzymać design w odpowiedniej kondycji.
Volkswagen T-Roc 2022 – wnętrze
W kabinie zmieniło się znacznie więcej. Wzorem innych modeli tego producenta, cyfrowe zegary są minimalnie mniejsze i sąsiadują z dwoma wskaźnikami (temperatury wody oraz poziomu paliwa). Przed nimi zagościła kierownica z dotykowymi przyciskami.
Jeszcze więcej nowości czeka na konsoli centralnej. Jest to inny ekran dotykowy, który wystaje poza obrys kokpit. Wcześniejszy instrument był wkomponowany w „deskę” i posiadał potencjometry. Tu wszystko oparto na wspomnianym „dotyku”. To samo można powiedzieć o zmodyfikowanym panelu klimatyzacji. Nie ma już fizycznych przycisków.
Podejrzewamy, że materiały wykończeniowe też uległy poprawie. To był jeden z kluczowych minusów, jakie można było znaleźć w tym modelu. Poza tym, Volkswagen T-Roc 2022 jest całkiem sporym crossoverem, w którym zmieszczą się cztery dorosłe osoby i odbędą wygodną podróż.
Volkswagen T-Roc 2022 – dane techniczne
Gama jednostek pozostanie taka sama. Podstawa to jednolitrowy silnik benzynowy z rodziny TSI oddający do dyspozycji 110 koni mechanicznych. Nieco wyżej pozycjonowana będzie jednostka 1.5 TSI oferująca 150 koni mechanicznych.
Obie konstrukcje benzynowe występują wyłącznie z przednim napędem. To samo dotyczy dwulitrowego diesla z rodziny TDI, który występuje w wariancie 115-konnym.
Volkswagen T-Roc – silniki:
- 1.0 TSI (110 koni mechanicznych, FWD)
- 1.5 TSI (150 koni mechanicznych, FWD)
- 2.0 TDI (115 koni mechanicznych, FWD)
- 2.0 TSI (190 koni mechanicznych, 4Motion)
- 2.0 TSI R (300 koni mechanicznych, 4Motion)
Użytkownicy oczekujący napędu 4Motion muszą natomiast postawić na dwulitrowy silnik benzynowy. W konwencjonalnej wersji oferuje on 190 koni mechanicznych. W gamie pojawi się też T-Roc R, którego dwulitrowe TSI odda do dyspozycji 300 koni mechanicznych i 400 niutonometrów.