Choć konserwatywni fani mogą mieć odmienne zdanie, to jeden z najlepszych modeli niemieckiej marki w historii.
Porsche Cayman GT4 RS. Tak, topowa odmiana najmniejszego samochodu w gamie tego producenta. Nie jest tajemnicą, że zwykłe wersje dają już sporo frajdy. Wszystko za sprawą dopracowanego układu jezdnego, świetnego wyważenia i lekkości, którą zatraca coraz więcej aut ze sportowym zacięciem.
Ta konfiguracja jest jednak potworem na czterech kołach. Już sam design pozwala przypuszczać, że nie jest to zabawka dla amatorów. Karbonowa maska, duży spojler, dodatkowe wloty powietrza, klatka bezpieczeństwa oraz dedykowane felgi skrywające ogromne tarcze i zaciski sugerują, że to wyczynowa maszyna.
Porsche Cayman GT4 RS 2022 – dane techniczne
Przejdźmy do kluczowego wątku. Za plecami kierowcy mieszka czterolitrowy, wolnossący silnik produkujący 493 konie mechaniczne i 450 niutonometrów. Przenoszeniem tych poważnych wartości na tylne koła zajmuje się siedmiobiegowa przekładnia PDK.
Porsche Cayman GT4 RS – kluczowe parametry:
- Moc maksymalna: 493 konie mechaniczne
- Maksymalny moment obrotowy: 450 niutonometrów
- Skrzynia: Siedmiobiegowa, automatyczna (PDK)
- Napęd: RWD
- 0-100 km/h: 3,2 sekundy
- Prędkość maksymalna: 315 km/h
W takiej konfiguracji, Porsche Cayman GT4 RS waży 1464 kilogramy. Osiągi auta są rewelacyjne. Sprint do setki zajmuje 3,2 sekundy, a przyspieszanie kończy się dopiero przy 315 km/h. Czyste szaleństwo.
Samochód jest dostępny u polskich dealerów? Cena? Za bazę trzeba zapłacić 731 tysięcy złotych. Fakt dużo, ale ma ona wszystko, co doceni prawdziwy fan jazdy po torze.