w

7-osobowy SUV Renault już w Polsce. Jest hybrydowy i oferuje 200 KM. Ile kosztuje?

Renault Espace 2024
7-osobowy SUV Renault już w Polsce. Jest hybrydowy i oferuje 200 KM. Ile kosztuje?

Francuska marka właśnie ujawniła ofertę dotyczącą swojego najnowszego modelu. To prawdziwie rodzinne auto z hybrydowym układem napędowym.

Chodzi oczywiście o Espace w najnowszym wydaniu. To już nie jest minivan czy crossover. Teraz taką nazwę na klapie bagażnika ma 7-osobowy SUV Renault, który jest mocno spokrewniony z Australem. Można pokusić się o stwierdzenie, że to jego wydłużona wersja.

O stylistyce tego samochodu już mówiliśmy, dlatego nie będziemy jej poświęcać wielu słów. Warto jednak wiedzieć, że jest to ładny projekt, który z pewnością przyjmie się na rynku. Krótko mówiąc, wpisuje się w europejskie gusta.

Renault Espace 2023 – dane techniczne

Renault Espace jest oferowane z układem hybrydowym typu HEV, czyli samoładującym. Bazę stanowi benzynowy, doładowany silnik o pojemności 1,2 litra (130 koni mechanicznych). Uzupełnia go jednostka elektryczna i konstrukcja HSG (34 konie mechaniczne).

Potencjał systemowy tego zestawu to 200 koni mechanicznych. Producent nie podaje maksymalnego momentu obrotowego, bo układ pracuje w różnych trybach, co oznacza dużą zmienność w tym zakresie.

7-osobowy SUV Renault
Tylna część karoserii ujawnia inaczej poprowadzone linie okien, szyby i dachu

Cała moc trafia na oś przednią. Pomaga w tym skrzynia MMT. To tak naprawdę duet oparty na czterobiegowym automacie oraz dwustopniowej przekładni zintegrowanej z jednostkami elektrycznymi. W efekcie mamy tu 15 przełożeń – łącznie we wszystkich trybach. Oczywiście nie chodzi o taką samą pracę, jak w ciągnikach siodłowych.

>Renault Austral 1.3 Mild Hybrid Auto – test, cena, dane techniczne

Brzmi to skomplikowanie, ale dokładnie takie samo rozwiązanie jest już w Arkanie czy nowym Clio (oczywiście w wariantach hybrydowych). Osiągi? Zadowalające. Sprint do setki zajmuje 8,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Według producenta, średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym do 4,8 litra.

7-osobowy SUV Renault – cena

Przejdźmy teraz do tych kluczowych liczb. Za bazową konfigurację, która różni się jedynie wyposażeniem (techno) trzeba zapłacić 192 900 złotych. Klient otrzymuje w standardzie m.in.: cyfrowe wskaźniki, dostęp bezkluczykowy, selektor trybów jazdy, system kontroli zmęczenia kierowcy, układ bezpiecznego wsiadania, asystentów rozpoznawania znaków, utrzymywania pasa ruchu, awaryjnego hamowania, wspomagania nagłego hamowania, monitorowania martwego pola oraz kontroli bezpiecznej odległości.

Renault Espace 2024
Kokpit został przeniesiony z Australa, co oznacza dobrą ergonomię oraz taką też jakość wykonania

Oprócz tego są tu kamera cofania, reflektory full LED, automatyczne światła drogowe, czujniki parkowania (przód i tył), trzeci rząd siedzeń, automatyczna klimatyzacja, przesuwana kanapa drugiego rzędu, nawigacja Google, ładowarka indukcyjna, relingi dachowe, 19-calowe felgi aluminiowe i bazowy lakier metalizowany (czerwony flamme). Na bogato!

Nowe Renault Espace - bagażnik
Pojemność bagażnika w konfiguracji pięciomiejscowej wynosi 777 litrów

Drugi poziom wyposażenia, esprit Alpine, to wydatek 206 900 złotych. Za tę kwotę nabywca otrzymuje to, co w wersji techno oraz: system czterech kół skrętnych, czarne relingi dachowe, kierunkowskazy sekwencyjne, światła LED z efektem włókien 3D, listwę F1 w kolorze grafitowym, czarne logotypy, 20-calowe felgi daytona, kokpit pokryty miękką pianką i tapicerkę z alcantary z niebieskimi szwami.

Nowe Espace
Front jest bardzo bliski „twarzy” Australa, ale różnice stanowią faktura grilla i zderzak

Na szczycie znajduje się wersja iconic, która kosztuje 216 900 złotych. W tej wersji klient ma do dyspozycji dodatkowo: przednie zagłówki z regulacją portfelową, czujniki parkowania po bokach, aktywny regulator prędkości, system kamer 360 stopni, fotele kierowcy i pasażera z elektryczną regulacją w sześciu kierunkach, podgrzewane fotele, kierownicę i przednią szybę oraz 20-calowe felgi effie.

7-osobowy SUV Renault jest tak dobrze wyposażony, że lista opcji jest tak naprawdę bardzo krótka. Dokupić można wyświetlacz typu head-up (3000 złotych), światła Matrix (4000 złotych), panoramiczny dach (4500 złotych), lakier specjalny (7500 złotych), czy któryś z trzech pakietów (do tańszych wersji): City premium (4000 złotych), winter (3000 złotych) i winter premium (3800 złotych).

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Jeden komentarz

Dodaj odpowiedź
  1. a jak wypada porównanie z espace 4?
    prędkość maks mniejsza
    spalanie drastycznie lepsze
    pojemność mniejsza nawet od zwykłego bo do grandcespacevto pewnie zmieści się do środka.

    trwałość heheheehehe
    ilość sprzedanych? pewnie jak porażkowego espace 5. też miał być sukcesem. ten pigmej w którym głową szurało się po dachu.
    jak będą miały inne nazwy niż Espace czyli przestrzeń to mają szansę na sukces. a tak to tylko porównanie z espace 4 uwypukla ich wady.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Toyota Crown Sport 2024

To nie Ferrari tylko crossover Toyoty. Patrząc na przód, nietrudno o pomyłkę

CUPRA Formentor VZ5

Rejestracje nowych aut – wrzesień 2023. CUPRA Formentor w top 10!