w , ,

Ibiza Cupra – zaprogramowana na szybkość

Najnowsza, czwarta generacja Seata Ibizy, zadebiutowała w 2008 roku. Dwa lata później Seat udowodnił, że nie zapomniał o fanach dynamicznej jazdy i o swoich sportowych korzeniach. I tak w salonach pojawił się Seat Ibiza Cupra, auto dla osób, które lubią sportowe emocje za kierownicą.

Seat Ibiza Cupra zalicza się do grupy pojazdów, określanych jako hot hatch. To sportowe odmiany standardowych aut miejskich, wyposażone w mocne silniki, mające zmodyfikowane zawieszenie, wygląd i sportowy napęd.

Seat Ibiza Cupra ? hiszpański hot hatch

Seat Ibiza Cupra odróżnia się od standardowej Ibizy za sprawą dodatkowych wlotów powietrza w przednim zderzaku, czarnym wypełnieniem przednich reflektorów, a także innym kształtem tylnego zderzaka. Inne jest również wypełnienie tylnych lamp. Poza tym sportowa Ibiza posiada zaprojektowane specjalnie dla niej alufelgi o średnicy siedemnastu cali. Cupra zbudowana została w oparciu o trzydrzwiową Ibizę, która już w standardowej, ?cywilnej? wersji, ma szereg sportowych akcentów. Nie sposób bowiem nie docenić kunsztu projektantów, którzy stworzyli karoserię, w której obłe, aerodynamiczne nadwozie idealnie współgra z ostrymi jak brzytwa liniami przetłoczeń i ostrymi krawędziami reflektorów.
Także unosząca się ku tyłowi dolna linia okien idealnie podkreśla sportowe ambicje Ibizy Cupra.

Sportowe akcenty znalazły się także we wnętrzu pojazdu. To aluminiowe pedały, kierownica ze spłaszczonym spodem a także sportowe tarcze zegarów. Nie zabrakło także sportowych aplikacji na tapicerce.

Poza sportowymi dodatkami, kierowca Ibizy Cupra nadal może cieszyć się z minimalistycznego kokpitu, który dostosowano do potrzeb człowieka, żyjącego w dwudziestym pierwszym wieku. Zamiast szeregu przycisków, tylko to, co potrzebne i niezbędne, umieszczone wygodnie i pod ręką. Całe centrum sterowania autem znajduje się w dotykowym ekranie, zamontowanym w konsoli środkowej. Jeśli ktoś potrafi obsługiwać smartfon, równie intuicyjnie będzie sterował wyposażeniem samochodu.

Oryginalnym elementem wnętrza jest podsufitka w kolorze czarnym. Trzydrzwiowa Ibiza zapewnia także wystarczającą ilość miejsca ? nawet dla rosłych wielbicieli sportowej jazdy.

Seat Ibiza Cupra ? mała miejska rakieta

Seat Ibiza Cupra ma przeprojektowane zawieszenie, zbudowane w oparciu o kolumny McPhersona i belkę skrętną. Zapewnia ono doskonałą przyczepność, nawet w czasie bardzo dynamicznej jazdy. Kierowca nie musi obawiać się nadmiernych przechyłów. Twarde zawieszenie doskonale nadaje się do jazdy sportowej, a równocześnie dość dobrze radzi sobie z pokonywaniem typowych nierówności.

Seat Ibiza Cupra oferowany jest z podwójnie doładowanym silnikiem 1.4 TSI o mocy 180 KM.
Doładowanie jest elastyczne, a wszystko dzięki temu, że przy niskich obrotach silnika jest on doładowywany za pomocą kompresora, a przy wysokich ? za pomocą turbosprężarki. Taki układ zupełnie wyeliminował zjawisko turbodziury. Układ napędowy doskonale współdziała z siedmiobiegową, dwusprzegłową skrzynią automatyczną DSG, która zapewnia możliwość zmiany biegów za pomocą manetek, umieszczonych przy kierownicy. Auto rozpędza się do setki w niecałe siedem sekund. Prędkość maksymalna wynosi ponad 200 km/h. Średnie zużycie paliwa to ok. 8 litrów benzyny w mieście i około 5 l/100 km w trasie.

Dynamiczny Seat Ibiza Cupra czeka na klientów w salonie Seat Reiski w Bydgoszczy.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Jeden komentarz

Dodaj odpowiedź

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ford Multi Opcje

Kupujemy opony. Jak nie przepłacić?