Szwedzki producent od dekad kojarzony jest z promowaniem bezpiecznej jazdy i tworzeniem systemów ochrony użytkowników pojazdów i innych uczestników ruchu.
Nic więc dziwnego, że Volvo C40 Recharge otrzymało maksymalną notę pięciu gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP. Mimo stale zaostrzających się norm, w tej marce to już coś w rodzaju tradycji. I to oczywiście cieszy.
Świetne wyniki otrzymały systemy wspomagania kierowcy. Wbrew pozorom, nawet dziś nie jest łatwo zaprojektować systemy odpowiednio działające w każdych warunkach. Kluczem jest znalezieniem złotego środka między czuwaniem a inwazyjnością pracy. Nierzadko inżynierowie przesadzają i auto „wtrąca się” w prowadzenie wtedy, gdy nie powinno.
Volvo C40 Recharge – test zderzeniowy
Euro NCAP nie znalazło żadnych niedoskonałości, które mogłyby zwrócić uwagę. Ochrona kierowcy sięgnęła 92 procent, co jest bardzo wysokim rezultatem. Jeżeli chodzi o dzieci, to udało się uzyskać 89 procent. To także bardzo wysokie noty. Dokładnie taki sam wynik uzyskały wspomniane systemy wsparcia. A co z pieszymi? Tutaj rezultat wyniósł 70 procent.
Zawsze staramy się być liderem w dziedzinie bezpieczeństwa. Oznacza to, że we wszystkich naszych samochodach przestrzegamy surowych norm bezpieczeństwa, z których wiele pomogliśmy z biegiem czasu ustanowić jako powszechnie obowiązujące. Bez względu na to, które Volvo wybierzesz, Ty i Twoi bliscy będziecie jeździć jednym z najbezpieczniejszych samochodów na rynku – powiedziała Malin Ekholm, szefowa Centrum Bezpieczeństwa Volvo Cars.

Volvo C40 Recharge jest dostępne na polskim rynku. Bazowa konfiguracja modelu kosztuje dokładnie 226 900 złotych. W zamian otrzymujemy egzemplarz z 231-konnym układem i napędem na przód. Odmiana o mocy 408 koni mechanicznych to wydatek 257 900 złotych. Warto dodać, że ta druga posiada seryjnie napęd na obie osie.