Marka z Wolfsburga zaprezentowała światu swojego topowego SUV-a po kuracji odmładzającej. Nie ma mowy o rewolucji, ale ewolucja jest widoczna.
Volkswagen Touareg 2024 został delikatnie zmodernizowany pod kątem stylistycznym. Front zyskał nowe wypełnienia reflektorów, przeprojektowany grill i blendę LED, która biegnie przez jego całą szerokość. Takie same motywy znajdziemy w Arteonie i T-Rocu.
Z tyłu natomiast pojawiła się szeroka listwa LED, która tworzy spójną całość z lampami. Wkomponowano w nią nawet logo producenta, które najpewniej również świeci – oczywiście na czerwono, tak jak cała lampa.
Nikt więc nie będzie miał problemu, by odróżnić odmianę po modernizacji. Touareg zmienił się w dużym stopniu, co powinno pozwolić mu utrzymać odpowiedni poziom zainteresowania klientów. Warto dodać, że wraz z liftingiem pojawiły się nowe lakiery i wzory felg.
W kabinie jest nieco mniej nowości. Cyfrowe zegary zyskały odświeżone motywy, a 15-calowy ekran multimedialny dysponuje teraz mapami w jakości HD. Jest oczywiście kompatybilny ze smartfonami (Android Auto i Apple CarPlay). Użytkownicy mają do dyspozycji mocniejsze gniazda USB-C, a także 730-watowy zestaw głośników Dynaudio, który oczywiście jest dostępny za dopłatą.
Volkswagen Touareg 2024 – silniki
Puryści mogą kręcić nosem, bo nowy Touareg został pozbawiony jednostki ośmiocylindrowej. Niestety, już w 2020 roku było wiadome, że potężny diesel przejdzie do historii. Niemniej jednak są dla niego ciekawe alternatywy. Podstawowy silnik benzynowy to 3.0 V6 z doładowaniem, które generuje 335 koni mechanicznych. Alternatywą dla niego może być diesel 3.0 TDI, który występuje w dwóch wersjach: 228- oraz 282-konnej.
>Volkswagen Polo GTI Edition 25. Powrót do przeszłości
Są także wersje hybrydowe (eHybrid) oparte na trzylitrowym, benzynowym V6. Pierwsza z nich uzyskuje 375 koni mechanicznych, a druga, zarezerwowana dla Touarega R, oddaje do dyspozycji kierowcy 456 koni mechanicznych.
Bez względu na wariant silnikowy, Volkswagen Touareg 2024 zawsze posiada w standardzie napęd na obie osie 4MOTION oraz ośmiobiegową skrzynię automatyczną. Zarówno podstawowe zawieszenie, jak i pneumatyczne zostało udoskonalone w celu uzyskania większego komfortu jazdy. Jednocześnie ma zapewniać większą zwinność pojazdu.
Volkswagen Touareg po liftingu trafi do polskiej oferty w najbliższych miesiącach. Ceny w Niemczech zaczynają się od 69 200 euro. Oferta dedykowana naszym klientom powinna być zbliżona.