w

Volkswagen Tiguan 2024 pojawił się w sieci. „Wyciek ujawnił wszystko”

Volkswagen Tiguan 2024
Volkswagen Tiguan 2024 pojawił się w sieci. "Wyciek ujawnił wszystko"

Producent z Wolfsburga raczej nie chciał, by nowa generacja tego modelu została ujawniona wcześniej, niż wynikało to ze strategii. Trudno jednak zachować kontrolę w takich sytuacjach.

Mówiąc wprost, wiemy już, jak wygląda Volkswagen Tiguan 2024. Jak w większości przypadków związanych ze stylistyką modeli tego producenta, zaszła wyraźna ewolucja, ale o rewolucji mówić nie można. Zachowano konserwatywny styl.

Front wygląda bardzo łagodnie. W pewnym stopniu przypomina elektryczne samochody tej firmy. Reflektory zwężają się ku środkowi. Sąsiadują z litymi listwami, które biegną aż do logo producenta. Nieco niżej został wkomponowany masywny zderzak.

Volkswagen Tiguan 2024
Volkswagen Tiguan 2024

Tył samochodu zawiera pas świetlny biegnący przez całą szerokość. Lampy są więc złączone świetlną blendą, zgodnie z najnowszą modą. Na klapie bagażnika zagościła natomiast nazwa modelu.

Aby zachować charakter SUV-a, zachowano godny prześwit i zastosowano plastikowe nakładki, które dolne partie karoserii –  z każdej strony, rzecz jasna. Summa summarum, nowy Tiguan prezentuje się bardzo powściągliwie.

Volkswagen Tiguan 2024 – wnętrze

We wnętrzu zaszły zmiany, których można było się spodziewać. Projektanci stworzyli minimalistyczny kokpit, którego projekt bardzo przypomina ten z nowego Golfa. To oznacza czystą formę, ale też znacznie gorszą ergonomię, niż w aktualnym wcieleniu.

>Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI 4Motion – test, cena, dane techniczne

Zegary są oczywiście cyfrowe i można je personalizować. Przed nimi zamontowano kierownicę z dotykowymi przyciskami. Te fizyczne w Volkswagenie są zdecydowanie lepsze. Po jej lewej stronie jest dodatkowy panel od obsługi świateł.

Volkswagen Tiguan 2024
Volkswagen Tiguan 2024

Na konsoli centralnej znajduje się dotykowy ekran multimedialny, który wystaje poza obrys podszybia. Został zintegrowany z panelem klimatyzacji i innymi niezbędnymi funkcjami. Jesteśmy ciekawi, czy projektanci naprawili błąd i chociaż podświetlili dotykowe przyciski od sterowania temperaturą oraz głośnością multimediów.

Jakość materiałów? Za wcześnie, by ją oceniać. Volkswagen raczej nie pozwala sobie na wpadki w tej kategorii, dlatego jesteśmy dobrej myśli. O praktyczność też raczej nie trzeba się martwić. Bystry wzrok dostrzeże brak klasycznej dźwigni automatu. Dzięki temu jest więcej miejsca na tunelu środkowym.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Audi Q8 2024 fl

Audi Q8 2024 (lifting) oficjalnie zapowiedziane. Drobne zmiany

Ford Transit Custom Nugget

Ford Transit Custom Nugget ujawniony. Dla fanów turystyki niezależnej