w

Volkswagen ID.7 nadjeżdża. Elektryczny sedan będzie rywalem Tesli

VW ID.7 zapowiedź
Volkswagen ID.7 nadjeżdża. Elektryczny sedan będzie rywalem Tesli

Niemiecka marka rozwija gamę elektrycznych modeli. Kolejny z nich pojawi się na rynku w drugim kwartale 2023 roku. Czego należy się spodziewać?

Sedana z dynamiczną sylwetką, która ma emanować nowoczesnością i elegancją. Przynajmniej tak wynika ze zdjęć oraz sugestii przedstawicieli marki. Do sieci trafiły fotografie w kamuflażu, który nie zaburza proporcji, choć ukrywa pewne detale.

Volkswagen ID.7 do złudzenia przypomina koncept ID.Aero, który został oficjalnie zaprezentowany w czerwcu 2022 roku. Sugeruje to nie tylko samo nadwozie, ale także elementy karoserii – na przykład reflektory. Bystre oko dostrzeże jednak inne obudowy lusterek, przeprojektowane zderzaki i felgi o mniejszej średnicy.

Volkswagen ID.7
Sylwetka ID.7 przypomina koncept Aero zaprezentowany w czerwcu zeszłego roku

Co ciekawe, niemiecki producent ujawnił już wnętrze. W kokpicie prym wiedzie 15-calowy ekran dotykowy, który pełni rolę centrum dowodzenia. Jest to duży tablet wystający poza obrys konsoli centralnej – zgodnie z panującą modą.

Na zdjęciu można dostrzec przyciski dotykowe od sterowania głośnością oraz temperaturą. Zostały one w końcu podświetlone, co oznacza, że projektanci naprawili popularną wpadkę ergonomiczną. Kierownica zachowała natomiast przyciski dotykowe, ale Volkswagen zamierza wrócić do tych fizycznych. I słusznie.

Volkswagen ID.7 - wnętrze
W kokpicie dominuje 15-calowy ekran dotykowy, który został uzupełniony podświetlonymi przyciskami

Samochód bazuje na platformie podłogowej MEB+ i ma rozstaw osi wynoszący 2969 milimetrów. Dla porównania, Tesla Model 3 jest o niemal 10 centymetrów krótsza. Odległość między osiami jest większa o 16,5 centymetra, niż w Passacie, co zwiastuje bardzo dużo miejsca w drugim rzędzie.

Gama jednostek i wersji napędowych nie została ujawniona. Niemcy zapewniają jednak, że zasięg ma wynosić do 700 kilometrów – zgodnie z normami WLTP. Jeżeli auto będzie realnie pokonywało 550-600 kilometrów, to większość użytkowników na pewno się ucieszy.

VW ID7
Volkswagen ID.7 ma zapewniać do 700 kilometrów zasięgu (WLTP)

Volkswagen ID.7 będzie modelem globalnym i trafi na trzy kontynenty: Europę, Azję i Amerykę Północną. Produkcja dotycząca naszego rynku zostanie oparta na fabryce Emden w Niemczech.

Na tym oczywiście nie koniec „elektrycznej ekspansji Volkswagena”. Jak wynika oficjalnych zapowiedzi marki, na rynku ma pojawić się 10 nowych pojazdów elektrycznych do 2026 roku. To oznacza, że szykują się liczne premiery. Podejrzewamy, że inne marki grupy VAG też nie będą próżnowały.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Testy zderzeniowe różnych generacji tych samych modeli

Jak zmienił się poziom bezpieczeństwa w samochodach? Zobacz na przykładach Opla i Mercedesa

Honda Africa Twin

Rejestracje nowych motocykli w 2022 roku. Honda zdominowała polski rynek