Praktyczna odmiana nadwoziowa najnowszej generacji Volkswagena Golfa wjeżdża do polskich salonów.
Póki co ofertę otwiera wersja Life, która jednak nie jest docelową „podstawą”. Wkrótce dołączy do cennika odmiana „Golf” i to jej przypadnie ta rola. Klienci zainteresowani tym modelem mają aktualnie do dyspozycji trzy propozycje napędowe w czterech zestawieniach:
– 1.0 TSI o mocy 110 KM (z przekładnią DSG), wersja Life
– 2.0 TDI o mocy 115 KM (z mechaniczną skrzynią biegów), wersja Life
– 2.0 TDI o mocy 115 KM (z mechaniczną skrzynią biegów), wersja Style
– 2.0 TDI o mocy 150 KM (z przekładnią DSG), wersja Style
Jak widać, tylko 115-konny diesel występuje z manualem. Pozostałe warianty wyposażono standardowo w dwusprzęgłowy automat. Wkrótce dołączą oczywiście kolejne konfiguracje, wśród których znajdą się jednostki 1.5 TSI oraz 1.5 eTSI (miękka hybryda) generujące 130-150 KM.
Volkswagen Golf Variant 2020 – bazowe wyposażenie, dostępne wersje
Klient, który zdecyduje się na wspomnianą (ale jeszcze niedostępną) wersję bazową o nazwie „Golf” znajdzie w swoim egzemplarzu m.in.: Lane Assist i Front Assist (z funkcjami awaryjnego hamowania w mieście i wykrywania pieszych oraz hamowania podczas skręcania po wykryciu pojazdu nadjeżdżającego z przeciwka), elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS, system komunikacji między samochodami Car2X, bezkluczykowy system uruchamiania silnika, cyfrowe wskaźniki Digital Cockpit Pro, system multimedialny Composition z 8,25-calowym ekranem dotykowym, usługi internetowe We Connect i We Connect Plus, wielofunkcyjną kierownicę, automatyczną klimatyzację Air Care Climatronic oraz zestaw głośnomówiący z Bluetooth.

Poziom wyżej znajduje się wyposażenie Life, w którego skład wchodzą m.in.: multifunkcyjna, obszyta skórą kierownica, stylowe oświetlenie wnętrza z możliwością wyboru 1 z 10 kolorów światła, podłokietnik z przodu i z tyłu, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, aktywny tempomat i 16-calowe obręczei kół z lekkich stopów
Odmiana Style oferuje także: reflektory LED Plus z automatyczną regulacją zasięgu, reflektory na złą pogodę z funkcją statycznego doświetlania zakrętów, 3-strefową automatyczną klimatyzację, system multimedialny Discover z 10-calowym ekranem dotykowym, fotel kierowcy z elektryczną regulacją i masażem, sportowe przednie fotele, oświetlenie wnętrza Ambient Plus z możliwością wyboru 1 z 30 kolorów światła oraz 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów.

Z kolei na szczycie znajdzie się wariant R-Line obejmujący: zderzaki w stylistyce R-Line, dodatkowo przyciemniane szyby boczne w drzwiach z tyłu, sportowe zawieszenie, system wyboru profilu jazdy, sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami, aluminiowe nakładki na pedały, podsufitkę w kolorze czarnym, progresywne wspomaganie układu kierowniczego oraz bezprzewodowy App-Connect.
Oficjalne ceny
Najtańsza konfiguracja w aktualnej ofercie to wydatek 102 790 zł. W tej cenie otrzymujemy wersję Life, którą uzupełni 115-konny silnik benzynowy i 7-biegowa przekładnia DSG. Na drugim biegunie znajdziemy 150-konnego diesla, dwusprzęgłowy automat i wersję Style za 134 790 zł. Tak wygląda cennik dostępny na stronie producenta:
Przypomnijmy, że nowy Volkswagen Golf Variant ma 4633 mm długości (+ 66 mm) i 2686 mm rozstawu osi (+51 mm). Jego bagażnik w standardowej konfiguracji oferuje 611 litrów. Po złożeniu drugiego rzędu, możliwości załadunkowe rosną do 1642 litrów.