Poprzednia generacja niemieckiego auta kompaktowego w topowej wersji uchodzi za jeden z najlepszych modeli w swoim segmencie.
Volkswagen Golf R Mk7 skrywa dwulitrowy, doładowany silnik benzynowy generujący seryjnie 300 koni mechanicznych oraz 380 niutonometrów. Jego uzupełnieniem jest przekładnia dwusprzęgłowa DSG kierująca cały potencjał na obie osie.
Prezentowany egzemplarz to jednak inna szkoła jazdy. Został podkręcony przez firmę Progressive Tuning do 492 koni mechanicznych oraz 600 niutonometrów. Biorąc pod uwagę stosunkowo niewielką masę własną (1,5 tony), można podejrzewać, że genialnie przyspiesza.
Zdradza to poniższy materiał, który obejmuje pomiary przyspieszeń od 0 do 100 km/h oraz od 100 do 200 km/h. Trzeba przyznać, że nawet supersamochody miałyby problem z pozbyciem się w lusterkach tego Golfa.