Bawarska marka pokazała światu otwartą wersję nadwoziową swojego sportowego modelu.
Oto BMW M4 Competition Covertible w pełnej okazałości. Podobnie jak pozostałe warianty nadwoziowe Serii 4, auto wyróżnia się zadziornie spoglądającymi reflektorami, dużym, dwuczęściowym grillem i masywnymi błotnikami.
Topowa odmiana ma także przeprojektowane zderzaki, nakładki progowe, dyfuzor, cztery końcówki wydechu, inną kratownicę grilla oraz dedykowane felgi aluminiowe. Uzupełnieniem całości jest materiałowy, miękki dach – elektrycznie składany, rzecz jasna. Otwiera się w ciągu 18 sekund do prędkości 50 km/h.
Pod maską znajduje się trzylitrowy, sześciocylindrowy, podwójnie doładowany silnik benzynowy generujący 503 konie mechaniczne oraz 650 niutonometrów. Jego uzupełnieniem jest ośmiobiegowa przekładnia automatyczna. Auto oferowane jest z napędem na obie osie, ale dostępny jest tryb RWD, aby zachować jego pierwotny charakter.
Osiągi są oczywiście znakomite. Przyspieszenie do 100 km/h trwa zaledwie 3,6 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Ta druga wartość jest oczywiście efektem elektronicznej blokady. Opcjonalny pakiet może ją przesunąć do 280 km/h.
Nie zabrakło także zmodyfikowanego zawieszenia oraz przeprojektowanego układu hamulcowego z tarczami o wielkościach 380 mm (przód) i 370 mm (tył). Wśród opcji są hamulce ceramiczne z jeszcze większymi tarczami (400 i 380 mm).
Pierwsze egzemplarze BMW M4 Competition Convertible powinny wyjechać na drogi w drugiej połowie 2021 roku.