Niemieckie hot hatche potrafią dać mnóstwo frajdy z jazdy. Jednym z najpopularniejszych jest oczywiście ten z Wolfsburga.
Volkswagen Golf GTI ósmej generacji jest oczywiście ewolucją poprzednika. Wygląda powściągliwie i skrywa taki sam zespół napędowy. Pod maską znajduje się silnik 2.0 TSI generujący 245 koni mechanicznych i 370 niutonometrów. Współpracuje z nim siedmiobiegowa przekładnia DSG. Cały potencjał trafia na oś przednią.
Jego rywalem jest BMW 128ti. Bawarska marka nigdy wcześniej nie miała takiego modelu. Podobnie jak Golf, oferuje on napęd na przednie koła, ale za przenoszenie potencjału odpowiada tu ośmiobiegowy automat. Sercem samochodu jest natomiast 2-litrowy, doładowany silnik benzynowy produkujący 265 koni mechanicznych i 400 niutonometrów.
Biorąc pod uwagę jedynie dynamikę, na papierze lepiej wypada BMW, ale czy w rzeczywistości różnice będą znaczące? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie poniżej: