w

To może być koniec Volkswagena Golfa. Król Europy zagrożony przez rozwój aut elektrycznych

VW Golf 2022
To może być koniec Volkswagena Golfa. Król Europy zagrożony przez rozwój aut elektrycznych

Jeżeli zakończy się produkcja tego modelu, to zostanie zamknięty pewien etap w historii całej motoryzacji.

Koniec Volkswagena Golfa może być bliżej, niż nam się wydaje. Przez dekady motoryzował wiele pokoleń całego Starego Kontynentu i do dziś jest jednym z najpopularniejszych samochodów w Europie. A mimo to może zostać „uśmiercony”.

Motoryzacyjny król Europy nie jest autem elektrycznym. A to dziś okazuje się dużą wadą. Oczywiście nie dla klientów, tylko autorów rygorystycznych norm emisji spalin, które promują pojazdy elektryczne zanieczyszczające środowisko w nieco inny sposób. Ale to temat na inny artykuł.

Koniec Volkswagena Golfa jest blisko
Ósma generacja produkowana jest od 2019 roku i wkrótce doczeka się liftingu

Trendy motoryzacyjne zbliżają nas do nabycia modeli na prąd. Producenci twierdzą, że mogą być one coraz tańsze w produkcji. Wydaje się jednak, że to będzie mieć odzwierciedlenia w cenie. Inflacja szaleje, części brakuje, a surowce są coraz droższe, podobnie jak prąd. Zachęceni do nabywania aut elektrycznych wykorzystujących baterie litowo-jonowe jest, delikatnie mówiąc, wątpliwym pomysłem – na tym etapie rozwoju tej technologii, rzecz jasna.

Koniec Volkswagena Golfa coraz bliżej

Wspomniane już rygorystyczne normy emisji spalin wkrótce wykluczą możliwość produkowania aut z konwencjonalnymi układami napędowymi. Skoro jesteśmy w przeddzień rewolucji, wypuszczanie nowej generacji auta wyposażonego w silniki benzynowe (o dieslach zaraz w ogóle nie będzie można mówić) będzie po prostu nieopłacalne.

Wcześniejsze zapowiedzi sugerowały jednak, że nowe wcielenie tego modelu jest w planach. Dziś wiadomo jedynie, że producent pracuje nad liftingiem aktualnie oferowanego Golfa. I to może być ostatni powiew świeżości w historii kultowego auta kompaktowego.

Volkswagen Golf 1.5 TSI
To może być ostatni Volkswagen Golf wyposażony w silnik spalinowy

Ósma generacja opisywanego modelu została wprowadzona w 2019 roku. Podejrzewamy, że w przyszłym roku doczeka się liftingu, a za 3 lata będzie na finiszu swojej rynkowej egzystencji. I to może być koniec Volkswagena Golfa – czy tego chcemy, czy też nie.

Istnieją rynki, na której nikt nie zapłacze za tym modelem. Zamiast tego wszyscy przesiądą się do ID.3 i będą zadowoleni. Jest jednak jeszcze wiele państw (nie tylko w Europie), w których bardzo wielu kierowców nie widzi sensu w tak rewolucyjnej zmianie. Podporządkowanie producentów pod tak wymagające normy może okazać się bardziej kosztowne, niż dalsze wytwarzanie aut spalinowych – dla wszystkich.

 

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

BMW M4 CSL 2022 crash

Nowe BMW M4 CSL z urwaną osią. Dopiero co je pokazali, a już jest rozbite

Konfiskata motocykli

Policja przejęła 250 motocykli i quadów w jeden dzień. Społeczeństwo biło brawo