w

Taniej w salonach Citroena, czyli… More Life!

Od 1 czerwca 2015, Citroen wprowadza nową politykę handlową na rynku polskim. Auta zostały ponownie ?wycenione?. Specjalnie dla polskiego rynku pojawia się także wariant More Life ze zoptymalizowanym wyposażeniem i stałą ceną. Oczywiście, w salonach nadal będzie można dokupić dodatkowe wyposażenie.

 

– Chcemy doprowadzić do zmiany zachowań konsumenckich ? mówił Jacek Trojanowski, dyrektor marki Citroen w Polsce ? Stała cena, żadnych upustów i rabatów. Klient wchodząc do salonu, powinien wiedzieć, ile kosztuje auto, które chce kupić i jak jest wyposażone. Zresztą, analiza zachowań wskazuje na to, że, o ile jeszcze kilka lat temu klient przed kupnem auta odwiedzał salon 7-krotnie, o tyle teraz tylko raz. Poza tym, według nas, takie jasne postawienie sprawy podniesie, i to dość znacznie, wartość rezydualną aut Citroen. A wartość rezydualna RV jest jednym z podstawowych parametrów, które mogą skłonić klienta do zakupu auta danej marki. Stare przysłowie mówi, że klient cieszy się dwa razy. Jak kupuje nowe auto, i jak je dobrze odsprzedaje?

 

Wprowadzenie na rynek aut w specyfikacji More Life, konfiguracji wyposażenia odpowiadającej najbardziej optymalnemu wyborowi polskiego klienta, usprawni przekaz marketingowy i ułatwi sprzedaż. Modele z serii More Life integrują bowiem wszystkie opcje wliczone w ostateczną cenę, proponując równowagę pomiędzy ceną a wyposażeniem. O ile potanieje więc Citroen? Nawet o 20%! To dużo, zwarzywszy, że wkrótce na producentów ?spadnie? dobrodziejstwo nowych norm emisji. A dostosowanie do nich kosztuje.

 

Wprowadzenie wersji More Life, nie oznacza, że znikną inne wersje wyposażenia. Ten wariant będzie tylko jednym z trzech lub czterech. I będzie optymalny, ponieważ zawarto w nim najczęściej wybierane przez klientów opcje. Pozostałe, będą tańsze lub droższe. Ale ich cena, podobnie jak More Life ma być stała.

 

Celność decyzji Citroena podkreśla też Eurotax.
– Przeprowadzone przez nas analizy i symulacje scenariuszy alternatywnych pokazują, że wraz z wprowadzeniem do gamy samochodów z silnikami spełniającymi normy emisji Euro 6 i jednoczesnym wprowadzeniem wersji More Life, działania te będą miały pozytywny wpływ na wartości rezydualne dla samochodów marki Citroën – twierdzi Bartłomiej Binkiewicz, ekspert Eurotaxu.

 

Nowy cennik Citroena obowiązuje od 12 czerwca. Duże dzieci dostały więc niezły prezent.

 

Tekst: Artur Balwisz

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

McLaren P1 MSO

SsangYong Rodius 2.0 e-XDi E-Tronic 4WD Sapphire – Dla prawdziwej siódemki!