Od 1 czerwca 2015, Citroen wprowadza nową politykę handlową na rynku polskim. Auta zostały ponownie ?wycenione?. Specjalnie dla polskiego rynku pojawia się także wariant More Life ze zoptymalizowanym wyposażeniem i stałą ceną. Oczywiście, w salonach nadal będzie można dokupić dodatkowe wyposażenie.
– Chcemy doprowadzić do zmiany zachowań konsumenckich ? mówił Jacek Trojanowski, dyrektor marki Citroen w Polsce ? Stała cena, żadnych upustów i rabatów. Klient wchodząc do salonu, powinien wiedzieć, ile kosztuje auto, które chce kupić i jak jest wyposażone. Zresztą, analiza zachowań wskazuje na to, że, o ile jeszcze kilka lat temu klient przed kupnem auta odwiedzał salon 7-krotnie, o tyle teraz tylko raz. Poza tym, według nas, takie jasne postawienie sprawy podniesie, i to dość znacznie, wartość rezydualną aut Citroen. A wartość rezydualna RV jest jednym z podstawowych parametrów, które mogą skłonić klienta do zakupu auta danej marki. Stare przysłowie mówi, że klient cieszy się dwa razy. Jak kupuje nowe auto, i jak je dobrze odsprzedaje?
Wprowadzenie na rynek aut w specyfikacji More Life, konfiguracji wyposażenia odpowiadającej najbardziej optymalnemu wyborowi polskiego klienta, usprawni przekaz marketingowy i ułatwi sprzedaż. Modele z serii More Life integrują bowiem wszystkie opcje wliczone w ostateczną cenę, proponując równowagę pomiędzy ceną a wyposażeniem. O ile potanieje więc Citroen? Nawet o 20%! To dużo, zwarzywszy, że wkrótce na producentów ?spadnie? dobrodziejstwo nowych norm emisji. A dostosowanie do nich kosztuje.
Wprowadzenie wersji More Life, nie oznacza, że znikną inne wersje wyposażenia. Ten wariant będzie tylko jednym z trzech lub czterech. I będzie optymalny, ponieważ zawarto w nim najczęściej wybierane przez klientów opcje. Pozostałe, będą tańsze lub droższe. Ale ich cena, podobnie jak More Life ma być stała.
Celność decyzji Citroena podkreśla też Eurotax.
– Przeprowadzone przez nas analizy i symulacje scenariuszy alternatywnych pokazują, że wraz z wprowadzeniem do gamy samochodów z silnikami spełniającymi normy emisji Euro 6 i jednoczesnym wprowadzeniem wersji More Life, działania te będą miały pozytywny wpływ na wartości rezydualne dla samochodów marki Citroën – twierdzi Bartłomiej Binkiewicz, ekspert Eurotaxu.
Nowy cennik Citroena obowiązuje od 12 czerwca. Duże dzieci dostały więc niezły prezent.
Tekst: Artur Balwisz