To niewątpliwie jeden z najbardziej pożądanych samochodów sportowych na rynku. Na którą wersję lepiej postawić?
Oto pojedynek dwóch generacji Porsche 911. Nie jest to jednak bezpośrednie starcie takich samych odmian. Porsche 911 (991) występuje tu w wariancie GT3 RS. Z kolei honoru najnowszego wcielenia broni konfiguracja GT3. Choć ich nazwy nieco się różnią, te samochody mają ze sobą bardzo wiele wspólnego, co zdradzają parametry techniczne obu pojazdów.
Zacznijmy od Porsche 911 GT3 RS (991). Pod maską tego modelu znajduje się czterolitrowy, sześciocylindrowy silnik wolnossący kręcący się do 9 tysięcy obrotów. Oddaje do dyspozycji kierowcy 520 koni mechanicznych i 470 niutonometrów. Za przenoszenie tej mocy na tylną oś odpowiada siedmiobiegowa, dwusprzęgłowa przekładnia automatyczna.
Pod maską nowego Porsche 911 GT3 (992) jest dokładnie ten sam silnik. W tym przypadku jednak oferuje on 510 koni mechanicznych i 470 niutonometrów. Nieco więcej. Warto dodać, że układ przeniesienia mocy na asfalt jest również bliźniaczy – siedmiobiegowy, dwusprzęgłowy automat kieruje wszystkie argumenty na tylne koła.
Porsche 911 GT3 RS (991) kontra 911 GT3 (992)
Trudno szukać także różnic w masach własnych. Starszy model (991) waży 1430 kilogramów. Nowość jest natomiast zaledwie 5 kilogramów cięższa. Biorąc pod uwagę wszystkie dane techniczne, wskazanie faworyta nie jest trudne. Czy jednak różnica na mecie prostego odcinka będzie na tyle duża, by uzasadnić zakup nowości?
Pamiętajmy, że nie jest to test, który daje wszystkie odpowiedzi. Kluczowym aspektem są możliwości, jakie auta pokazują na torze. Znając kunszt inżynierów Porsche, najnowszy model będzie co najmniej odrobinę doskonalszy. Warto jednak dodać, że Porsche 911 GT3 992 to wydatek 865 000 złotych.