Ponad dekadę temu marka z Ingolstadt postanowiła wypuścić na rynek pierwszego miejskiego hatchbacka w swojej historii.
I tak poznaliśmy Audi A1. Model, którego celem jest rywalizacja z innymi przedstawicielami tego gatunku. Główny rywal to oczywiście MINI reprezentujące klasę premium. Przypomnijmy, że prezentowany samochód pierwszej generacji występował w pięciu konfiguracjach silnikowych:
- 1.2 TFSI (86 koni mechanicznych, 160 niutonometrów)
- 1.4 TFSI (122 konie mechaniczne, 200 niutonometrów)
- 2.0 TFSI (231 koni mechanicznych, 370 niutonometrów)
- 1.6 TDI (90 koni mechanicznych, 230 niutonometrów)
- 1.6 TDI (105 koni mechanicznych, 250 niutonometrów)
Ten egzemplarz skrywa pod maską jednostkę 1.4 TFSI. Została ona jednak wyposażona w bardziej wydajne doładowanie, co zaowocowało podkręceniem potencjału do 185 koni mechanicznych oraz 250 niutonometrów. Wszystkie argumenty trafiają na oś przednią.
Za miejsce testu posłużył autobahn, na którym nie ma ograniczeń szybkości. Jak wynika z danych uzyskanych na hamowni, auto osiąga setkę w zaledwie 6,9 sekundy oraz rozpędza się do 225 km/h. Czy udało się to potwierdzić? Zobaczcie sami: