w

Starcie Europy z Ameryką: Audi RS Q8 kontra Jeep Trackhawk (wideo)

Trackhawk vs RS Q8
Starcie Europy z Ameryką: Audi RS Q8 kontra Jeep Trackhawk (wideo)

Te ogromne SUV-y raczej nigdy nie zjadą z asfaltu, ponieważ ich nabywcy mają nieco inne oczekiwania.

Topowe wersje flagowych modeli tych marek zostały stworzone z myślą o asfalcie i osiągach. To starcie Europy z Ameryką ujawnia, czy Audi RS Q8 jest w stanie pokonać Jeepa Trackhawka na prostym odcinku.

Oba samochody oferują automatyczne skrzynie biegów i napędy na obie osie, ale ich silniki to zupełnie inne konstrukcje. W amerykańskim aucie liczy się pojemność. Niemiecki konkurent stawia bardziej na osprzęt. Przejdźmy jednak do rzeczy

Audi RS Q8 kontra Jeep Trackhawk

Zacznijmy od SUV-a premium z Ingolstadt. Audi RS Q8 skrywa pod maską czterolitrowe, podwójnie doładowane V8, które generuje 600 koni mechanicznych i 800 niutonometrów. Takie wartości muszą poradzić sobie z masą sięgającą 2300 kilogramów.

Z kolei Jeep Grand Cherokee Trackhawk oferuje benzynowy silnik V8 o pojemności 6,2 litra oddający do dyspozycji 710 koni mechanicznych i 880 niutonometrów. Amerykański model waży dokładnie 2400 kilogramów.

Audi RS Q8 vs Jeep Trackhawk
Jeep ma przewagę mocy, ale Audi jest lżejsze

Jak widać, na papierze więcej argumentów ma Jeep. Jest wyraźnie mocniejszy, a przy tym niewiele cięższy od niemieckiego auta (tylko 100 kilogramów). Pamiętajmy jednak, że w takich porównaniach liczy się przede wszystkim wydajność w przenoszeniu mocy na asfalt.

Który z tych dużych i mocnych samochodów okazał się więc skuteczniejszy na prostym odcinku? Poniższe nagranie rozwiewa wszelkie wątpliwości:

Różnice okazały się mniejsze, niż można było przypuszczać. Pierwszy pojedynek przegrał Jeep, ale w drugim udało mu się zwyciężyć. Moc zrobiła swoje. Audi pokazało jednak, że również ma bardzo duży potencjał.

https://news.google.com/publications/CAAqBwgKMOrZngswgeS2Aw?hl=pl&gl=PL&ceid=PL%3Apl

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

VW Caddy 300 HP

Ten niepozorny Volkswagen Caddy zawstydzi Golfa R. Co za przyspieszenie! (wideo)

Alpine A110 Hybrid

Jedyne takie Alpine A110. Ma układ hybrydowy i napęd na obie osie