Okres wakacyjny nie jest najlepszym czasem dla marek samochodowych. Zarówno klienci indywidualni, jak i firmy nie myślą wtedy o tak istotnych zakupach.
Dorzucając do tego kłopoty związane z epidemią, można założyć, że sprzedaż marek premium z tej branży poszybowała gwałtownie w dół. Okazało się jednak, że nie jest tak źle, jak można było podejrzewać. Jak podał Instytut SAMAR W samym sierpniu sprzedano 5581 nowych samochodów klasy premium. To spadek o 9,46% w porównaniu do tego samego miesiąca roku poprzedniego.
Na pozycji lidera umocnił się Mercedes, który znalazł 1703 klientów. Drugie miejsce przypadło BMW (1434 szt.), a trzecie należy do Audi (1105 szt.). W pierwszej piątce zmieściły się także takie firmy, jak Lexus (345 szt.) i MINI (154 szt.).
Co ciekawe, najpopularniejszym modelem premium w sierpniu był Mercedes Klasy A (274 szt.), który wyprzedził BMW Serii 3 (268 szt.), Volvo XC60 (231 szt.) Mercedesa GLC Coupe (222 szt.) i Audi A3 (216 szt.). W pierwszej dziesiątce znalazły się także GLA (197 szt.), X3 (187 szt.), GLC (187 szt.), A4 (164 szt.) i Q3 (158 szt.).
Uwzględniając wszystkie osiem minionych miesięcy 2020 roku, w pierwszej dziesiątce marek nie ma większych zmian:
- Mercedes-Benz (12 296 egzemplarzy);
- BMW (10 888);
- Audi (9044);
- Volvo (7278);
- Lexus (2578);
- MINI (1173);
- Porsche (1037);
- Land Rover (902);
- Jaguar (533);
- DS (178);
- Tesla (127);
- Infiniti (88);
- Bentley (36);
- Lamborghini (33);
- Maserati (25).
Jeżeli chodzi o sprzedaż poszczególnych modeli w okresie styczeń-sierpień 2020, jest już nieco inaczej – widać wyraźne przetasowania w czołówce:
- Volvo XC60 (2971 szt.);
- BMW Serii 3 (2056);
- Volvo XC40 (1819);
- Mercedes-Benz Klasy A (1695);
- Audi Q5 (1506);
- BMW X5 (1333);
- BMW X3 (1314);
- BMW Serii 5 (1287);
- Mercedes-Benz CLA (1286);
- Audi Q3 (1282);
- Mercedes-Benz GLC (1261);
- Audi A4 (1200);
- Mercedes-Benz GLC Coupe (1189);
- Mercedes-Benz GLE (1150);
- Audi A3 (1111).
Źródło: SAMAR