Przyszłość niemieckiej marki ma oczywiście związek z prądem. To jedyny możliwy kierunek w aktualnej sytuacji.
Crossover już niebawem trafi do produkcji seryjnej. Zapowiada go Smart Concept #1, który powstał przy współpracy z Geely. To chiński potentat, który ma bardzo duże udziały pozwalające na wspólne zarządzanie z Daimlerem. Potwierdzają to ujawnione kroki, które dotyczą przyszłego modelu.
Za projekt mają odpowiadać głównie inżynierowie Mercedesa, ale produkcja i dostarczanie niektórych podzespołów będzie obowiązkami Geely. Można więc podejrzewać, że nie tylko ten, ale też inne modele tego producenta będą wytwarzane w Chinach.
Smart Concept #1 oficjalnie
Czego możemy się spodziewać? Łagodnej linii i słusznych gabarytów, jak na dotychczasowe poczynania marki. Smart Concept #1 ma 4290 milimetrów długości, 1910 milimetrów szerokości i 1698 milimetrów długości. Podejrzewamy, że wariant produkcyjny będzie nieco mniejszy.
Warto dodać, że samochód bazuje na nowej płycie podłogowej autorstwa Geely. Jako że gigant jest też właścicielem Volvo, można podejrzewać, że szwedzkie auta również skorzystają z tej platformy. Sieć powiązań robi się coraz ciekawsza…
Design samochodu jest ma czystą i prostą formę. Dzięki temu ma szanse dłużej utrzymać świeżość. Kluczowe są tu wyraźne obłości, wąskie przeszklenia i minimalistyczne elementy oświetlenia. Summa summarum jest ciekawie, ale brakuje nam czegoś charakterystycznego, co odróżniałoby ten model na tle innych, licznych konkurentów. Pozostaje mieć nadzieję, że projektanci coś wymyślą.
Wersja produkcyjna, która trafi na rynki europejskie i azjatyckie powinna pojawić się na rynku w 2023 roku. Raczej nie należy spodziewać się ponownej próby sprzedaży w Ameryce Północnej.