w ,

Skoda Superb 2.0 TDI DSG 4×4 Laurin & Klement – Kobieta idealna…?

Każda marka ma zarówno swoich zagorzałych zwolenników, jak i wielkich przeciwników. Nie inaczej jest w przypadku Skody, która cieszy się w Polsce ogromną popularnością. Czesi robią jednak coraz lepsze samochody i nie dają zbyt wielu argumentów swoim antyfanom. Co więcej, nowy Superb jest tak dobrze przemyślaną konstrukcją, że wszyscy hejterzy powinni zamilknąć na wieki.

Skoda Superb 2.0 TDI DSG 4x4 Laurin & Klement

Karoseria
Poprzednie generacje testowanej Skody miały problem z urodą. Były jak żona dobrego kumpla, która nie należy do zbyt atrakcyjnych, ale każdy się z nią dogada, bo ma świetną osobowość. Trzecia generacja tego modelu to już znacznie wyższa liga. Wciąż ma tę osobowość , ale wzbogaconą o ładną sylwetkę, która przykuwa wzrok i wzbudza zazdrość innych, nawet na ważnej imprezie. A zatem pokazanie się z nią, bez warunku na miejsce, zawsze będzie odebrane w pozytywny sposób.

Skoda Superb 2.0 TDI DSG 4x4 Laurin & Klement

Wnętrze
No tak, ktoś kiedyś powiedział, że liczy się także wnętrze. Na szczęście, obcowanie ze Skodą sam na sam jest równie przyjemne. Jest zadbana i ceni sobie jakość. Wszystko ma starannie dopasowane i skrojone na miarę, niezależnie od okoliczności. Jej kokpit oferuje wiele, ale robi to w bardzo dyskretny i czytelny sposób, dlatego korzystanie z jego dobroci nie rodzi żadnych, nawet najmniejszych problemów.

Skoda Superb 2.0 TDI DSG 4x4 Laurin & Klement

Co równie ważne, Skoda Superb ceni sobie wygodę. I z przodu, i z tyłu… Jest zwolenniczką przestrzeni, dlatego zawsze oferuje niezwykle dużo miejsca – zarówno mężowi/partnerowi, jak i dzieciom, które wcale nie muszą być małe. Tak naprawdę mogą być wielkie niczym gwiazdy NBA. Jej fotele i tylna kanapa uchodzą za wzór (nie tylko w swojej klasie), a konkurentki mogą tylko pomarzyć o równie dużych i miłych w dotyku walorach…

Skoda Superb 2.0 TDI DSG 4x4 Laurin & Klement

Jak każda dobrze zorganizowana kobieta, musi mieć miejsce na drobiazgi. A że jest zwolenniczką drobiazgowości na każdą okazję, wygospodarowała na to wszystko bardzo dużo przestrzeni – aż 625 litrów. Jeśli jednak będzie potrzeba przewiezienia czegoś większego, istnieje możliwość złożenia tylnej kanapy, co zaowocuje wzrostem do 1760 litrów. I sami widzicie, że trudno jej nie zabrać na wakacje…

Skoda Superb 2.0 TDI DSG 4x4 Laurin & Klement

Technologia
Jest kobietą o słusznych gabarytach – ma 4861 mm długości, 1864 mm szerokości i 1468 mm wysokości. Nie jest ciężka (1520 kg), tylko dobrze zbudowana, a to bardzo duża różnica. Ma sporo siły (190 KM przy 3500 obr./min. i 400 Nm w przedziale 1750-3500 obr./min), którą potrafi świetnie wykorzystać, co jest zasługą 6-biegowej skrzyni DSG i napędu na obie osie. Ponadto, jest również dynamiczna (setka w 7,6 sekundy) i szybka (prędkość maksymalna to 230 km/h). Mimo tych cech, nie potrzebuje specjalnie dużo prowiantu, by normalnie funkcjonować – zadowala się średnio 7 litrami oleju napędowego na każde 100 km. Warto dodać, że ceni sobie bezpieczeństwo, dlatego potrafi informować, ostrzegać, samodzielnie przyspieszać i hamować. Można więc jej zaufać.

Skoda Superb 2.0 TDI DSG 4x4 Laurin & Klement

Wrażenia z jazdy
Idealna partnerka musi dobrze tańczyć. A Skoda Superb tańczy znakomicie. I to bez warunku na typ tańca i podłoża, po którym stawia kroki. Potrafi być komfortowa i genialnie tłumić wszelkiego rodzaju nierówności. Ma tak wydajne zawieszenie, że często ukrywa istnienie wielu wad polskiego asfaltu. Co więcej, świetnie się prowadzi, głównie dzięki zastosowaniu precyzyjnego układu kierowniczego. Obojętnie, który tryb jazdy wybierze jej partner, zawsze jej zachowanie będzie przewidywalne.

Skoda Superb 2.0 TDI DSG 4x4 Laurin & Klement

Mimo słusznych, wspomnianych już gabarytów, gdy robi się ciasno nie sprawia wrażenia za dużej. Jest bardzo zwrotna i pozwala na naprawdę niezłą widoczność. Jeśli jednak ktoś nie będzie czuł się pewnie podczas parkowania, może mu pomóc . Warto także dodać, że jej duży potencjał można dostrzec także zimą, kiedy nawierzchnia bywa bardzo śliska. Właśnie w takich warunkach napęd na wszystkie koła okazuje się wyjątkowo przydatny.

Skoda Superb 2.0 TDI DSG 4x4 Laurin & Klement

Nie bez znaczenia jest również komfort akustyczny, który panuje nawet przy prędkościach autostradowych. A owe prędkości autostradowe osiągane są bardzo szybko, co jest zasługą sporej mocy. I w tym momencie nie sposób pominąć wątek udanego duetu – silnika TDI i dwusprzęgłowej skrzyni biegów. Dzięki zgranej pracy zespołu napędowego można się cieszyć dynamiką, komfortem i wysoką kulturą, choć nie ukrywam, że przydałoby się siódme przełożenie.

Skoda Superb 2.0 TDI DSG 4x4 Laurin & Klement

Okiem przedsiębiorcy
Jak każda szanująca się dama, Skoda Superb zna swoją wartość. Nie ma przesadnie nadmuchanego ego, dlatego wycenia się na tyle, ile jest warta. A kto wie, czy na tle konkurentek nie jest warta więcej… Ceny wszechstronnej Czeszki startują od 86 000 zł. I jest to kwota adekwatna do tego, co otrzymuje się w zamian. Egzemplarz z topowym wyposażeniem (Laurin & Klement) to koszt co najmniej 132 600 zł. Testowa sztuka, mająca topowy zestaw napędowy i niemal wszystkie dostępne opcje została wyceniona na około 170 tysięcy. I na tle konkurentów wypada pod tym względem bardzo dobrze.

Skoda Superb 2.0 TDI DSG 4x4 Laurin & Klement

Skoda jest liderką sprzedaży w Polsce, co jest również zasługą dobrych warunków finansowania. Aktualnie Skoda oferuje 3 warianty kredytowe: Kredyt Niskich Rat (miesięczne zobowiązanie w wysokości 1% wartości auta, umowa na 4 lata, limit 20 000 km rocznie), Kredyt 3,99% (wkład własny od 0%, okres umowy od 24 do 84 miesięcy, prowizja bankowa 5%, oprocentowanie od 3,99%) i Kredyt 0% (wkład własny 50%, umowa na 36 miesięcy, prowizja bankowa 5%).Dla przedsiębiorców przygotowano natomiast dwie opcje leasingowe: Leasing Niskich Rat (wkład własny od 0 do 45%, umowa na 24, 36 lub 48 miesięcy, na koniec wykup lub zwrot auta) oraz Leasing 102% (wkład własny od 0 do 45%, umowa na 24, 36, 48 lub 60 miesięcy, wartość wykupu od 1 do 25%).

Skoda Superb 2.0 TDI DSG 4x4 Laurin & Klement

Podsumowanie
Nowa Skoda Superb jest dla mnie cichą liderką segmentu D. Dobrze wygląda, jest bardzo komfortowa, przyzwoicie wyceniona i niezwykle przestronna. W tej klasie trudno o bardziej wszechstronny samochód. Podejrzewam, że przez wiele lat będzie się cieszyć nieustającym zainteresowaniem klientów. Również tych, którzy do tej pory nie brali samochodów tej marki pod uwagę.

 

Tekst i zdjęcia: Wojciech Krzemiński

 

 

Wojciech Krzemiński

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Avatar

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Skoda Octavia RS REVO Technik

Peugeot 2008 po liftingu