w

Skoda RS w każdym wydaniu. Wielkie porównanie osiągów wszystkich modeli

Skoda RS Drag Race
Skoda RS w każdym wydaniu. Wielkie porównanie osiągów wszystkich modeli

Czeska marka cieszy się bardzo dużym uznaniem w naszym kraju. Przez lata była liderką sprzedaży i dominowała na polskim rynku. Praktycznie każdy z jej współczesnych modeli jest często widywany na ulicach.

Panowie z brytyjskiego kanału na YouTube postanowili zorganizować wielkie porównanie, w którym biorą wszystkie sportowe modele tego producenta. Skody RS każdej generacji zostały przetransportowane na pas startowy, by wziąć udział w porównaniu osiągów. Choć to wciąż pragmatyczne auta, każdy Kowalski i Nowak ma teraz w sobie mnóstwo emocji.

Zacznijmy od Fabii RS pierwszej generacji. Jej sercem jest legendarny silnik 1.9 TDI generujący 135 koni mechanicznych i 310 niutonometrów. Moc trafia oczywiście na oś przednią za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni manualnej. Masa własna pojazdu 1315 kilogramów.

Druga generacja sportowej Fabii oferuje już 180 koni mechanicznych i 250 niutonometrów. Jej jednostka to już jednak nie diesel, tylko benzynowe 1.4 TSI w topowym wydaniu. Potencjał przenoszony jest przednie koła dzięki uprzejmości siedmiobiegowej, automatycznej skrzyni. Masa własna? 1218 kilogramów.

Przejdźmy do Skody Octavii RS w pierwszym wydaniu. Skrywa ona silnik 1.8 TSI oddający do dyspozycji 180 koni mechanicznych oraz 235 niutonometrów. Co ciekawe, przenoszeniem mocy na przednią oś zajmuje się pięciobiegowy manual. Masa własna tego auta wynosi 1325 kilogramów.

 

Drugie wcielenie Octavii RS występowało z dieslem i benzyną. W tym przypadku mamy do czynienia z wersją 2.0 TDI oferującą 170 koni mechanicznych, 350 niutonometrów, napęd FWD i sześciobiegowy automat. To wszystko przy masie 1480 kilogramów.

Skoda Octavia RS trzeciej generacji wykorzystana w teście ma silnik 2.0 TSI, który generuje 245 koni mechanicznych i 350 niutonometrów. Sprzęgnięto go z siedmiobiegowym automatem kierującym wszystkie wartości na oś przednią. Masa własna pojazdu sięga 1403 kilogramów.

Najnowsze, czwarte wcielenie Octavii RS skrywa dokładnie taki sam układ napędowy. Użytkownik ma do dyspozycji jednostkę 2.0 TSI produkującą 245 koni mechanicznych i trochę więcej momentu, bo 370 niutonometrów. Uzupełnieniem silnika jest sześciobiegowy manual – aby urozmaicić to porównanie. Taka konfiguracja waży 1426 kilogramów.

Czas na flagowego SUV-a czeskiej marki. Skoda Kodiaq RS oferuje 2-litrowy silnik benzynowy, który oddaje do dyspozycji 245 koni mechanicznych i 370 niutonometrów. Zintegrowano go z siedmiobiegowym automatem. Co ciekawe, auto oferuje napęd na obie osie. To jednak zwiększa jego masę do 1719 kilogramów.

Pozostał już tylko jeden, ten najbardziej innowacyjny model, czyli Enyaq RS. To elektryczny crossover, którego dwie jednostki produkują 299 koni mechanicznych i 460 niutonometrów. Moc trafia oczywiście na obie osie. Te wartości dają mu przewagę, ale trzeba pamiętać, że baterie sporo ważą i windują masę własną do 2178 kilogramów.

Który z tych modeli okaże się najszybszy na prostym odcinku? Który minie linię mety jako ostatni? Na te pytania odpowiada poniższe nagranie, które warto sprawdzić.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Mijanie z pługopiaskarką

Mijanka z pługiem. Grunt to nie panikować (wideo)

Szeryf drogowy blokujący innych kierowców

56-letni zawodowiec narażał innych zajeżdżając drogę. Sprawa trafiła do sądu (wideo)