w

Skoda Fabia 2022 oficjalnie: dane techniczne, silniki, wyposażenie

Skoda Fabia 2022 official
Skoda Fabia 2022 oficjalnie: dane techniczne, silniki, wyposażenie

Czeski bestseller doczekał się premiery kolejnej generacji. Zmiany są na tyle znaczące, że można je nazywać rewolucyjnymi.

Skoda Fabia 2022 wygląda bardzo dobrze. Wpisuje się w aktualnie stosowany nurt stylistyczny marki. Pas przedni zdobią atrakcyjnie narysowane reflektory, szeroki grill o przyjemnej fakturze i masywny zderzak.

Fabia 2022 design
Pas przedni zyskał reflektory Full LED

Z tyłu natomiast znajdziemy szerokie lampy zachodzące na klapę bagażnika – to pierwszy taki motyw w tym modelu. Są też wyraźne przetłoczenia i wyraźnie pochylona szyba. Nie ma wątpliwości, że wygląda znacznie lepiej, niż trzecie wcielenie.

Skoda Fabia 2022 wygląd
Z tyłu znalazły się lampy zachodzące na klapę bagażnika

Warto dodać, że auto jest odrobine dłuższe i szersze od poprzednika. Ma 4108 milimetrów długości (+111 mm) oraz 2564 milimetry rozstawu osi (+94 mm).

Skoda Fabia 2022 – wnętrze

W kabinie dzieje się naprawdę sporo. Przed oczami kierowcy znajduje się wielofunkcyjna, dwuramienna kierownica oraz cyfrowe wskaźniki – oczywiście w tych bogatszych wersjach. Nie zabrakło również nowoczesnych multimediów.

Skoda Fabia 2022 wnętrze
Kokpit zdobią cyfrowe wskaźniki, dotykowy ekran multimedialny i niezależny panel klimatyzacji

Na konsoli centralnej znalazł się ekran dotykowy o zaktualizowanym interfejsie. Co istotne, w odróżnieniu od Octavii, zachowano tu niezależny panel klimatyzacji, co pozytywnie wpłynie na ergonomię, a co za tym idzie – jakość obsługi. Można również liczyć na liczne schowki, wnęki i kieszenie. Poza tym, wyposażenie może obejmować m.in.: elektryczne szyby i lusterka, rozbudowany komputer pokładowy, nawigację, indukcyjną ładowarkę, podgrzewaną kierownicę oraz aktywnych asystentów bezpieczeństwa.

Skoda Fabia 2022 kabina
Rozstaw osi urósł o niemal 10 cm, co zwiększyło przestrzeń na nogi w drugim rzędzie

Przestrzeń w obu rzędach jest przyzwoita. Dzięki modularnej płycie podłogowej, udało się wygospodarować miejsce dla czterech dorosłych osób. Piąty pasażer też się zmieści, ale środkowe siedzisko jest oczywiście węższe.

Skoda Fabia IV pojemność bagażnika
Bagażnik ma pojemność 380 litrów

Z kolei bagażnik oferuje 380 litrów pojemności. To o 50 litrów więcej, niż w poprzedniku. Jest przyzwoicie wykończony i całkiem ustawny.

Skoda Fabia 2022 – dane techniczne

Czeski model będzie oferowany tylko z jednostkami benzynowymi. Aby zaspokoić popyt wśród klientów flotowych, w ofercie pozostawiono silnik 1.0 MPI.  W gamie znajduje się także jednostka 1.0 TSI oferowana w dwóch wariantach mocy. Na szczycie znajdziemy natomiast 1.5 TSI.

Silniki Fabii 2022:

  • 1.0 MPI, 60 koni mechanicznych, 93 niutonometry pięciobiegowa skrzynia manualna, 0-100 km/h 15,5 sekundy, v-max: 172 km/h
  • 1.0 MPI, 80 koni mechanicznych, 93 niutonometry, pięciobiegowa skrzynia manualna, 0-100 km/h: 15,1 sekundy, v-max: 179 km/h
  • 1.0 TSI, 95 koni mechanicznych, 175 niutonometrów, pięciobiegowa skrzynia manualna. 0-100 km/h: 10,6 sekundy, v-max: 195 km/h
  • 1.0 TSI, 110 koni mechanicznych, 200 niutonometrów, sześciobiegowa skrzynia manualna lub siedmiobiegowy automat, 0-100 km/h: 9,7 sekundy, v-max: 205 km/h
  • 1.5 TSI, 150 koni mechanicznych, 250 niutonometrów, siedmiobiegowy automat, 0-100 km/h: 7,9 sekundy, v-max: 225 km/h

Na całym świecie sprzedano już 4,5 miliona egzemplarzy tego modelu. Jego czwarta generacja ma szanse na wyraźne zwiększenie tego wyniku. Co istotne. Skoda Fabia Combi Mk4 dołączy do oferty w 2023 roku.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Jeden komentarz

Dodaj odpowiedź

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Genesis w Europie

Genesis już latem w Europie. Trafi do Polski!

Myjnia na placu budowy

System oczyszczania pojazdu po wyjeździe z budowy. Powinien być standardem (wideo)