Czeski bestseller doczekał się premiery kolejnej generacji. Zmiany są na tyle znaczące, że można je nazywać rewolucyjnymi.
Skoda Fabia 2022 wygląda bardzo dobrze. Wpisuje się w aktualnie stosowany nurt stylistyczny marki. Pas przedni zdobią atrakcyjnie narysowane reflektory, szeroki grill o przyjemnej fakturze i masywny zderzak.
Z tyłu natomiast znajdziemy szerokie lampy zachodzące na klapę bagażnika – to pierwszy taki motyw w tym modelu. Są też wyraźne przetłoczenia i wyraźnie pochylona szyba. Nie ma wątpliwości, że wygląda znacznie lepiej, niż trzecie wcielenie.
Warto dodać, że auto jest odrobine dłuższe i szersze od poprzednika. Ma 4108 milimetrów długości (+111 mm) oraz 2564 milimetry rozstawu osi (+94 mm).
Skoda Fabia 2022 – wnętrze
W kabinie dzieje się naprawdę sporo. Przed oczami kierowcy znajduje się wielofunkcyjna, dwuramienna kierownica oraz cyfrowe wskaźniki – oczywiście w tych bogatszych wersjach. Nie zabrakło również nowoczesnych multimediów.
Na konsoli centralnej znalazł się ekran dotykowy o zaktualizowanym interfejsie. Co istotne, w odróżnieniu od Octavii, zachowano tu niezależny panel klimatyzacji, co pozytywnie wpłynie na ergonomię, a co za tym idzie – jakość obsługi. Można również liczyć na liczne schowki, wnęki i kieszenie. Poza tym, wyposażenie może obejmować m.in.: elektryczne szyby i lusterka, rozbudowany komputer pokładowy, nawigację, indukcyjną ładowarkę, podgrzewaną kierownicę oraz aktywnych asystentów bezpieczeństwa.
Przestrzeń w obu rzędach jest przyzwoita. Dzięki modularnej płycie podłogowej, udało się wygospodarować miejsce dla czterech dorosłych osób. Piąty pasażer też się zmieści, ale środkowe siedzisko jest oczywiście węższe.
Z kolei bagażnik oferuje 380 litrów pojemności. To o 50 litrów więcej, niż w poprzedniku. Jest przyzwoicie wykończony i całkiem ustawny.
Skoda Fabia 2022 – dane techniczne
Czeski model będzie oferowany tylko z jednostkami benzynowymi. Aby zaspokoić popyt wśród klientów flotowych, w ofercie pozostawiono silnik 1.0 MPI. W gamie znajduje się także jednostka 1.0 TSI oferowana w dwóch wariantach mocy. Na szczycie znajdziemy natomiast 1.5 TSI.
Silniki Fabii 2022:
- 1.0 MPI, 60 koni mechanicznych, 93 niutonometry pięciobiegowa skrzynia manualna, 0-100 km/h 15,5 sekundy, v-max: 172 km/h
- 1.0 MPI, 80 koni mechanicznych, 93 niutonometry, pięciobiegowa skrzynia manualna, 0-100 km/h: 15,1 sekundy, v-max: 179 km/h
- 1.0 TSI, 95 koni mechanicznych, 175 niutonometrów, pięciobiegowa skrzynia manualna. 0-100 km/h: 10,6 sekundy, v-max: 195 km/h
- 1.0 TSI, 110 koni mechanicznych, 200 niutonometrów, sześciobiegowa skrzynia manualna lub siedmiobiegowy automat, 0-100 km/h: 9,7 sekundy, v-max: 205 km/h
- 1.5 TSI, 150 koni mechanicznych, 250 niutonometrów, siedmiobiegowy automat, 0-100 km/h: 7,9 sekundy, v-max: 225 km/h
Na całym świecie sprzedano już 4,5 miliona egzemplarzy tego modelu. Jego czwarta generacja ma szanse na wyraźne zwiększenie tego wyniku. Co istotne. Skoda Fabia Combi Mk4 dołączy do oferty w 2023 roku.
Jaka cena ? Musi być 30% tańszy od Golfa (licząc od bajniższej wersji) aby był atrakcyjny
ceną.