w

Silnik 1,0 EcoBoost po raz drugi z rzędu “Międzynarodowym silnikiem roku?

Silnik benzynowy 1,0 EcoBoost opracowany przez firmę Ford Motor Company otrzymał tytuł “Międzynarodowy silnik roku” za rok 2013. Tym samym, ta trzycylindrowa jednostka napędowa Forda już po raz drugi z rzędu zdobyła tę prestiżową nagrodę.

 

Silnik 1,0 EcoBoost – łączący bezpośredni wtrysk paliwa, turbodoładowanie i układ zmiennych faz rozrządu w celu zaoferowania niższego zużycia paliwa bez negatywnego wpływu na osiągi ? uzyskał najwyższy wynik w historii konkursu. Silnikowi Forda przypadł również tytuł “Najlepszy silnik poniżej 1,0 l”, przyznany podczas dorocznej ceremonii wręczenia nagród magazynu Engine Technology International.

 

Ford potwierdził również wcześniejsze plany dotyczące podwojenia produkcji silnika w fabryce w Kolonii (Niemcy) do ponad 1000 jednostek dziennie, co ma na celu spełnienie zapotrzebowania rynkowego. Plan wejdzie w życie w połowie sierpnia tego roku.

 

Tytuł “Międzynarodowy silnik roku” przyznawany jest przez 87 dziennikarzy motoryzacyjnych z 35 krajów całego świata. Jurorzy oceniają charakterystyki silników, ich osiągi, ekonomię, kulturę pracy i skuteczne wprowadzenie do produkcji zaawansowanych technologii. Ford jest jednym z trzech producentów samochodów w piętnastoletniej historii konkursu na najlepszy silnik świata, który zdobył to prestiżowe wyróżnienie dwa lata z rzędu. Jednostka 1,0 EcoBoost otrzymała również nagrodę International Paul Pietsch Award 2013 za technologiczne innowacje przyznaną podczas gali Best Cars Awards niemieckiego magazynu Auto Motor und Sport, a także wyróżnienie Dewar Trophy organizacji Royal Automobile Club w Wielkiej Brytanii oraz nagrodę Breakthrough Award magazynu Popular Mechanics w Stanach Zjednoczonych.

 

Silnik 1,0 EcoBoost jest oferowany w niewielkich modelach, jak Ford Fiesta i Ford B-MAX oraz samochodach kompaktowych, jak Ford Focus, Ford C-MAX i Ford Grand C-MAX. W niedalekiej przyszłości jednostka będzie też dostępna w większych autach, w tym w Fordzie Mondeo, Fordzie Transit Connect, Fordzie Transit Courier, Fordzie Tourneo Connect i Fordzie Tourneo Courier.

 

Autor: Artur Balwisz/Ford
Źródło: Ford

Rafał Łakus

Napisane przez Rafał Łakus

Dodaj komentarz

Avatar

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wywiad z Pawłem Mizielińskim

Bentley Continental GTZ Zagato