w

Renault Espace 2024 na nowej grafice. Nadwozie zmieni się nie do poznania

Zapowiedź Renault Espace 2024
Renault Espace 2024 na nowej grafice. Nadwozie zmieni się nie do poznania

Francuska marka jednak powraca do legendarnej nazwy. Dziś już jednak wiemy, że Renault Espace porzuci pierwotną koncepcję i zmieni nadwozie.

Czego się spodziewać? Dużego SUV-a. Przypomnijmy, że już poprzednia generacja była crossoverem i wszystko wskazywało na to, że ewolucja będzie postępować. I tak też się stało. Czy to źle? Na pewno lepiej tak, niż wcale.

W gamie Renault brakuje samochodu siedmioosobowego, dlatego wprowadzenie na rynek modelu Espace jest dobrym pomysłem. Trzeci rząd może przekonać klientów, którzy szukają czegoś więcej, niż Austral.

No właśnie, Austral – właśnie z tym modelem będzie spokrewniony nowy Espace. Tak naprawdę mógłby nosić nazwę Grand Austral i nigdy nie były zaskoczony. To też sugeruje, w którą stronę zmierza ta historia.

Renault Espace 2024 – co o nim wiemy?

Producent zdradził wymiary nowego modelu. Renault Espace 2024 będzie mieć 472 centymetry długości, co oznacza, że jest krótszy o 14 centymetrów od dotychczas oferowanego minivana. Spodziewamy się zatem rywala Tiguana Allspace i Peugeota 5008, a nie konkurencji dla jakiegokolwiek dużego minivana.

Czy to źle? Oczywiście, że nie. Taki jest rynek. Gdyby to minivan cieszył się największym wzięciem, nigdy z niego nie rezygnował. Skoro to SUV-y dominują, warto z tego skorzystać – stąd taka polityka Renault.

Mimo wszystko, Francuzi nie chcą iść na łatwiznę. Szerokość kabiny ma sięgać 2,48 metra, co zapewni odpowiednią przestrzeń w obu rzędach. Oprócz tego będzie można skorzystać z licznych rozwiązań sprzyjających komfortowi i praktyczności. W aucie pojawią się także najnowsze systemy bezpieczeństwa.

Renault Espace 2024 - zapowiedź
Renault Espace 2024 – zapowiedź

Nie ma wątpliwości, że Renault Espace otrzyma napęd hybrydowy. Który? Tego jeszcze nie wiemy, ale duże prawdopodobieństwo, że będzie to układ z Australa oparty na doładowanym silniku o pojemności 1,2 litra. Taki zestaw występuje w dwóch wersjach: 160- i 200-konnej.

Mamy nadzieję, że w grze pozostanie silnik 1.3 TCe, który w wersji 160-konnej wydaje się dobrym źródłem napędu. Równie sensowny jest diesel, ale jeszcze nie ujawniono, czy zostanie dołączony do oferty. Nie ma lepiej pasującej jednostki dla takiego modelu, ale elektryczne lobby robi swoje i producent może podporządkować się pod panujące standardy.

Nowe Renault Espace ma zostać zaprezentowane wczesną wiosną, dlatego należy spodziewać się jego debiutu już w marcu. Wtedy też poznamy więcej szczegółów na jego temat.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ferrari SF-23

Leclerc i Sainz otrzymali broń do walki z Red Bullem. Oto Ferrari SF-23

Mercedes-AMG W14 E Performance

Mercedes-AMG F1 W14 E Performance ujawniony. Widać ogromne zmiany