Wczoraj udostępniliśmy przedpremierowe zdjęcia nowości francuskiej marki. Dziś poznaliśmy oficjalne dane techniczne tego samochodu.
Renault 5 E-Tech 2025 jest kluczową gwiazdą tegorocznych targów w Genewie. Kultowa impreza wróciła do łask, choć nie jest tajemnicą, że liczni producenci postanowili w niej nie uczestniczyć. Dobrze, że Francuzi postąpili inaczej. Wydaje się, że mogą na tym sporo zyskać.
Wróćmy jednak do głównego bohatera tego materiału. Nowy model miejski w stylu retro będzie dostępny w trzech wariantach mocy. Niewykluczone, że w niedalekiej przyszłości do oferty trafią kolejne ciekawe konfiguracje.
Renault 5 E-Tech 2025 – dane techniczne
Francuski model w stylu retro wykorzystuje platformę CMF-BEV, która teraz nosi nazwę AmpR Small. Umiejscowiono na niej jeden silnik elektryczny, który będzie dostępny w trzech wersjach mocy: 94, 121 lub 148 koni mechanicznych. Flagowa wersja przyspiesza do setki w 8 sekund. Każdy wariant ma zastosowany ogranicznik prędkości do 150 km/h.
Klienci będą mogli wybrać również jeden z dwóch akumulatorów trakcyjnych. ten mniejszy oferuje 40 kWh, a większy – dokładnie 52 kWh. Z oficjalnych informacji wynika, że drugi pozwala pokonać do 400 kilometrów (zgodnie z normami WLTP).
Ładowanie może odbywać się z mocą odpowiednio 80 i 100 kW. Ciekawostkę stanowi technologa V2G, która pozwala właścicielom sprzedawać energię samochodu z powrotem do sieci energetycznej (jeśli prawo danego kraju na to zezwala).
Renault 5 E-Tech – wersje silnikowe:
- 95 koni mechanicznych, 215 niutonometrów, akumulator o pojemności 40 kWh
- 120 koni mechanicznych, 225 niutonometrów, akumulator o pojemności 40 kWh
- 150 koni mechanicznych, 250 niutonometrów, akumulator o pojemności 52 kWh
Renault 5 E-Tech 2025 ma 392 centymetry długości, co oznacza, że wpisuje się w segment B. Skromne gabaryty mogą zwiastować zwinność, mimo ciężkiego napędu elektrycznego. Producent zdradził, że inżynierowie popracowali nad podwoziem, które w wersji R5 E-Tech ma zapewnić godną jakość prowadzenia. Pomoże w tym wielowahaczowe zawieszenie.
>Tytuł Car Of The Year 2024 w rękach Renault. Scenic zdeklasował rywali
Niezwykle istotna będzie cena tego modelu. Wstępne zapowiedzi sugerowały około 25 tysięcy euro za bazową konfigurację. I to wydaje się naprawdę uczciwa cena, jak na dzisiejsze standardy. Jeśli uda się ją utrzymać, co Citroen e-C3 z pewnością będzie miał bardzo trudnego rywala.
Niewykluczone, że elektryczne Renault 5 stanie się liderem samochodów zero-emisyjnych na Starym Kontynencie. Trzeba jednak poczekać na oficjalne cenniki, od których zależy przyszłość tego samochodu.