w

Range Rover Velar 2023 nadjeżdża. Delikatna aktualizacja znanego SUV-a

Range Rover Velar 2023
Range Rover Velar 2023 nadjeżdża. Delikatna aktualizacja znanego SUV-a

Brytyjska marka postanowiła zaktualizować jeden ze swoich najpopularniejszych modeli w gamie. Oto Range Rover Velar 2023.

Wygląda znajomo? A i owszem. Zmiany stylistyczne są bardzo skromne. Wszystko skupia się na „przypudrowaniu nosa”. Rewolucja nie była potrzebna, ponieważ prezentowany samochód wciąż wygląda nowocześnie i świeżo zarazem. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że Velar zadebiutował na europejskim rynku w 2017 roku, a pierwszy lifting miał 3 lata później.

Bystry wzrok fana marki dostrzeże delikatnie przeprojektowane wypełnienia LED przednich reflektorów. Jest tu także zmodyfikowany grill. Z tyłu natomiast pojawił się inny dyfuzor. Oprócz tego, paleta lakierów została poszerzona o dwa nowe: Premium Metallic Zadar Grey i Metallic Varesine Blue.

Range Rover Velar 2023
Range Rover Velar 2023

Nieco więcej zmieniło się we wnętrzu, czego najlepszym dowodem jest konsola centralna. Zamiast dwóch ekranów dotykowych jest jeden instrument o przekątnej 11,4 cala. To wyświetlacz multimedialny, oczywiście dotykowy, który ma również wbudowany panel klimatyzacji. Jego interfejs jest ergonomiczny i 80 procent zadań da się wykonać z menu głównego – tak twierdzi producent.

Projektanci zastosowali też liczne, dodatkowe wygłuszenia, dlatego Range Rover Velar 2023 ma rzekomo najlepiej wyciszoną kabinę w swoim segmencie. Ciszę można zamienić na mały koncert, ponieważ opcjonalny zestaw audio Meridian 3D posiada 17 głośników.

Range Rover Velar 2023 - wnętrze
Range Rover Velar 2023Range Rover Velar 2023

W ofercie znajduje się hybrydowy wariant P400e posiadający baterię litowo-jonową powiększoną do 19,2 kWh. Efektem jest możliwość pokonania do 64 kilometrów w trybie elektrycznym. Tak wygląda oferta silników Range Rovera Velara 2023:

  • P250: 2.0 benzyna, 247 koni mechanicznych, 375 niutonometrów
  • P340: 3.0 benzyna, miękka hybryda 335 koni mechanicznych, 480 niutonometrów
  • P400: 3.0 benzyna, miękka hybryda, 395 koni mechanicznych, 550 niutonometrów
  • P400e: 2.0 benzyna, hybryda PHEV, 398 koni mechanicznych, 640 niutonometrów
  • D200: 2.0 diesel, miękka hybryda, 201 koni mechanicznych, 430 niutonometrów
  • D300: 3.0 diesel, miękka hybryda, 296 koni mechanicznych, 650 niutonometrów

Jak widać, gama jednostek napędowych pozostała szeroka. Uchował się nawet konwencjonalny układ napędowy oparty na silniku benzynowym bez elektrycznego wsparcia. Range Rover Velar 2023 wkrótce doczeka się polskiego cennika. Podejrzewamy, że pierwsze odświeżone egzemplarze trafią na rynek w drugiej połowie tego roku.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Czteroślad

Czteroślad na zaśnieżonej drodze. „Tak go posklejali, że miota nim po jezdni” (wideo)

Ferrari Testarossa on the snow

Ferrari Testarossa w zimowej scenerii (4K). „Właściciel cieszy się jazdą” (wideo)