w

RAM 1500 Revolution Concept. Elektryczny pick-up nadjeżdża

RAM 1500 EV
RAM 1500 Revolution Concept. Elektryczny pick-up nadjeżdża

To kolejna amerykańska marka, która zaczyna śmielej podchodzić do półciężarówek na prąd. Jaki sens mają takie samochody? To bez znaczenia. Jeżeli jest popyt, to trzeba to wykorzystać.

Ford F-150 Lightning udowodnił, że Jankesi chcą łączyć klasykę z najnowszymi trendami. Producent nie nadąża z produkcją, co jasno pokazuje, że w tym segmencie jest potencjał. RAM 1500 Revolution BEV ma być kolejnym graczem, który chce zagospodarować sobie kawałek tego tortu.

Zacznijmy od tego, że grafiki przedstawiają koncept. Wydaje się jednak, że jest on bliski wersji produkcyjnej, która ma zadebiutować jeszcze w tym roku. Według nas sylwetka będzie praktycznie taka sama. Zmienią się jedynie detale.

RAM 1500 Revolution Concept
Dzięki oryginalnym kształtom elementów oświetlenia, RAM 1500 Revolution wyróżnia się na tle innych pick-upów

Koncept nie posiada normalnych klamek i lusterek. W modelu, który pojawi się na rynku powinny one się znaleźć. Pas przedni wydaje się gotowy do produkcji. Być może zabraknie podświetlenia nazwy producenta, ale cała reszta może być praktycznie taka sama. Jak to w elektrycznych pick-upach bywa, pod maską kryje się bagażnik.

RAM 1500 Revolution Concept
Przestrzeń załadunkową można powiększyć dzięki sprytnemu systemowi przedłużającymi podłogę

Z tyłu pojawiła się garść ciekawych rozwiązań. Po pierwsze, lampy zachodzą na klapę bagażnika, co jest rzadkością. Po drugie, owa klapa jest dwuczęściowa. To tak naprawdę drzwi ,które można otworzyć i wysunąć podłogę, by przedłużyć przestrzeń ładunkową. Ciekawy patent.

RAM 1500 Electric
Linia RAM-a jest nietypowa przez nisko poprowadzoną linię dachu i wąskie przeszklenia

Bardzo ciekawie prezentuje się linia auta, która ma w sobie odrobinę dynamiki dzięki stosunkowo nisko poprowadzonej linii dachu. To też oznacza wąskie przeszklenia. Taki motyw z długim nadwoziem prezentuje się oryginalnie.

 

RAM 1500 Revolution Concept - wnętrze
Kokpit wydaje się bliski projektu gotowego do produkcji seryjnej

Wnętrze też wydaje się bliskie odmiany produkcyjnej. Nie ma tu za wielu futurystycznych elementów. Z pewnością zmieni się kierownica. Przed nią zagoszczą natomiast cyfrowe wskaźniki. Jeżeli chodzi o ekran multimedialny, to może być nieco inny, ale o podobnych rozmiarach.

RAM 1500 Revolution Concept - kabina
Koncept dysponuje czterema fotelami, ale w wersji produkcyjnej będzie trzyosobowa kanapa

W kabinie wygospodarowano miejsce na cztery fotele, jednakże z tyłu należy spodziewać się trzyosobowej kanapy. Przestrzeni powinno być bardzo dużo, biorąc pod uwagę słuszne gabaryty tego samochodu.

RAM 1500 Revolution - bagażnik
Pod maską znajduje się bagażnik o pojemności około 400 litrów

Producent nie ujawnił za wielu szczegółów technicznych. Wiemy natomiast, że auto bazuje na platformie STLA Frame koncernu Stellantis. Długość modelu sięga od 5400 do 5900 milimetrów.

Ciekawostkę stanowią baterie, których pojemność wynosi od 159 do 200 kWh. Ma to zapewniać do 805 kilometrów zasięgu. Jesteśmy ciekawi, jaka będzie masa własna pojazdu. Nie dziwi nas, jeśli RAM 1500 Revolution BEV będzie ważył więcej, niż 3,5 tony.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Alfa Romeo Giulia no official

Nowe modele Alfa Romeo na wizualizacjach niezależnego projektanta. Tak mogą wyglądać!

Tesla z agregatem

Zdjęcie Tesli z agregatem to autentyk. Oto, co o nim wiadomo