Porsche 911 GT3 to jeden z najbardziej pożądanych supersamochodów na naszej planecie. Każda generacja tego modelu wyznacza standardy w swoich czasach.
Niemieckie auto stanowi wizytówkę inżynierów tej marki. To prawdziwy wzór w swoim segmencie, ale też pokaz możliwości przemysłu motoryzacyjnego. Nie inaczej jest w przypadku 911 997 po liftingu.
Już sam body kit wskazuje na to, że mamy do czynienia z wyczynowym samochodem. Przeprojektowane zderzaki, dodatkowe wloty powietrza i ogromny spojler nie są tu dla szpanu – mają wartości aerodynamiczne, które wpływają na świetne właściwości jezdne tego modelu.
>Szybko, szybciej, Porsche 911 GT3 2022 oficjalnie<
Przypomnijmy, że to wcielenie Porsche 911 GT3 RS posiada sześciocylindrowy, czterolitrowy silnik benzynowy z doładowaniem i bezpośrednim wtryskiem. Jego maksymalny potencjał to 500 koni mechanicznych oraz 460 niutonometrów.
Za przeniesienie tej pokaźnej mocy na tylne koła odpowiada sześciobiegowa przekładnia mechaniczna. W takiej konfiguracji niemiecki supersamochód osiąga 100 km/h w 3,9 sekundy oraz rozpędza się do 310 km/h.
Warto zaznaczyć, że Porsche 911 GT3 RS potrafi również świetnie pokonywać zakręty, dlatego jego posiadacze bardzo często i chętnie udają się na wszelkiego rodzaju tory wyścigowe. Jak można się domyślać, Nurburgring jest najpopularniejszym z nich.
Pojedynek Porsche 911 GT3 RS z Shelby Cobra
Wydawać by się mogło, że nikt o zdrowych zmysłach nie będzie próbował konkurować z takim samochodem na drogach publicznych. Ten posiadacz Shelby Cobry postanowił jednak sprawdzić się na tle znacznie bardziej zaawansowanego technologicznie modelu.
>Shelby Cobra sprzedana za rekordową kwotę!<
Wbrew pozorom, jego klasyczny wóz miał spore szanse, bo pod maską kryje się jeden z oferowanych w tym modelu silników V8, który może mieć pojemność od 4,3 do 7 litrów. Topowa wersja oddaje do dyspozycji kierowcy aż 425 koni mechanicznych i 651 niutonometrów. W takim egzemplarzu można przyspieszać do setki w 4,2 sekundy.
Okazało się jednak, że nawet podstawowa odmiana 4.3 V8 (264 KM) i jej 5,5 sekundy do 100 km/h byłaby wystarczająca. Kierowca Porsche 911 GT3 RS nie potrafił wydajnie ruszyć. Zamiast błyskawicznie wysunąć się na prowadzenie, przypalił sprzęgło i został w tyle. No cóż, dużo momentu, brak talentu. Takim kierowcom polecamy 911-tkę z automatem i w mniej wyczynowej wersji. Zobaczcie, jak to wyglądało: