w

Porsche 911 GT3 dostało „baty” od Cobry: Kierowca niemieckiego auta musiał wąchać przypalone sprzęgło (wideo)

911 GT3 RS vs Shelby Cobra
Porsche 911 GT3 dostało "baty" od Cobry: Kierowca niemieckiego auta musiał wąchać przypalone sprzęgło (wideo)

Porsche 911 GT3 to jeden z najbardziej pożądanych supersamochodów na naszej planecie. Każda generacja tego modelu wyznacza standardy w swoich czasach.

Niemieckie auto stanowi wizytówkę inżynierów tej marki. To prawdziwy wzór w swoim segmencie, ale też pokaz możliwości przemysłu motoryzacyjnego. Nie inaczej jest w przypadku 911 997 po liftingu.

Już sam body kit wskazuje na to, że mamy do czynienia z wyczynowym samochodem. Przeprojektowane zderzaki, dodatkowe wloty powietrza i ogromny spojler nie są tu dla szpanu – mają wartości aerodynamiczne, które wpływają na świetne właściwości jezdne tego modelu.

>Szybko, szybciej, Porsche 911 GT3 2022 oficjalnie<

Przypomnijmy, że to wcielenie Porsche 911 GT3 RS posiada sześciocylindrowy, czterolitrowy silnik benzynowy z doładowaniem i bezpośrednim wtryskiem. Jego maksymalny potencjał to 500 koni mechanicznych oraz 460 niutonometrów.

Za przeniesienie tej pokaźnej mocy na tylne koła odpowiada sześciobiegowa przekładnia mechaniczna. W takiej konfiguracji niemiecki supersamochód osiąga 100 km/h w 3,9 sekundy oraz rozpędza się do 310 km/h.

Warto zaznaczyć, że Porsche 911 GT3 RS potrafi również świetnie pokonywać zakręty, dlatego jego posiadacze bardzo często i chętnie udają się na wszelkiego rodzaju tory wyścigowe. Jak można się domyślać, Nurburgring jest najpopularniejszym z nich.

Pojedynek Porsche 911 GT3 RS z Shelby Cobra

Wydawać by się mogło, że nikt o zdrowych zmysłach nie będzie próbował konkurować z takim samochodem na drogach publicznych. Ten posiadacz Shelby Cobry postanowił jednak sprawdzić się na tle znacznie bardziej zaawansowanego technologicznie modelu.

>Shelby Cobra sprzedana za rekordową kwotę!<

Wbrew pozorom, jego klasyczny wóz miał spore szanse, bo pod maską kryje się jeden z oferowanych w tym modelu silników V8, który może mieć pojemność od 4,3 do 7 litrów. Topowa wersja oddaje do dyspozycji kierowcy aż 425 koni mechanicznych i 651 niutonometrów. W takim egzemplarzu można przyspieszać do setki w 4,2 sekundy.

Porsche 911 GT3 fail start
Kierowca Porsche fatalnie ruszył przypalając sprzęgło

Okazało się jednak, że nawet podstawowa odmiana 4.3 V8 (264 KM) i jej 5,5 sekundy do 100 km/h byłaby wystarczająca. Kierowca Porsche 911 GT3 RS nie potrafił wydajnie ruszyć. Zamiast błyskawicznie wysunąć się na prowadzenie, przypalił sprzęgło i został w tyle. No cóż, dużo momentu, brak talentu. Takim kierowcom polecamy 911-tkę z automatem i w mniej wyczynowej wersji. Zobaczcie, jak to wyglądało:

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

BMW 2002 Turbo for sale

BMW 2002 Turbo na sprzedaż. Miłość do 47-latka

Strzelanina po kontroli drogowej

Strzelanina podczas kontroli. Po słowach „nic nie zrobiłam” wyciągnęła broń. Kula powaliła policjanta (wideo, +18)