Bez względu na wynik, w tym pojedynku nie ma przegranych. Każdy z tych samochodów generuje mnóstwo emocji i potrafi znakomicie przyspieszać, a przy tym daje dużo frajdy na torach wyścigowych.
Mamy tu cztery znakomite maszyny i każda z nich pochodzi z Niemiec. To pokazuje, jak mocny jest tamtejszy przemysł motoryzacyjny. Czy Porsche 718 Boxster GTS okaże się sprawniejsze na prostej od kompaktów klasy premium?
Wbrew pozorom, nie jest to takie oczywiste. Roadster z pewnością stawia mniejsze opory, a przy tym może być lżejszy od konkurencji, ale pod względem mocy nie zajmuje pierwszego miejsca. Inżynierowie Porsche są jednak w połowie magikami, dlatego w tym porównaniu wszystko może się wydarzyć.
Porsche 718 Boxster GTS kontra kompakty premium
Czas przejść do szczegółów technicznych. Zacznijmy może alfabetycznie. Audi RS3 skrywa genialną, pięciocylindrową jednostkę TFSI o pojemności 2,5 litra. Oddaje ona do dyspozycji kierowcy 400 koni mechanicznych i 500 niutonometrów. Przenoszeniem tego potencjału na obie osie zajmuje się siedmiobiegowa przekładnia automatyczna. To wszystko przy masie własnej sięgającej 1570 kilogramów.
Jak na tym tle wypada BMW M2? Bawarskie coupe skrywa trzylitrową, sześciocylindrową jednostkę z podwójnym doładowaniem, która oferuje 460 koni mechanicznych i 550 niutonometrów. Z silnikiem współpracuje ośmiobiegowy automat, który przekazuje całą moc jedynie na tylną oś. Masa własna pojazdu to 1720 kilogramów.
Z kolei Mercedes-AMG A 45 S posiada dwulitrową, również podwójnie doładowaną konstrukcję, tyle że generującą 421 koni mechanicznych i 500 niutonometrów. Tutaj także można liczyć na ośmiobiegowy automat, ale ten przekazuje wszystkie argumenty na obie osie. Masa własna pojazdu? Dokładnie 1550 kilogramów.
>Starcie tytanów: Ferrari 296 GTB kontra McLaren 765LT i Porsche GT2 RS
I na koniec zostawiliśmy Porsche 718 Boxster GTS. Jego sercem jest czterolitrowy motor posiadający sześć cylindrów. Co ciekawe, to jedyna wolnossąca jednostka w tym zestawieniu. Ma dokładnie 400 koni mechanicznych i 430 niutonometrów. Współpracuje z nią siedmiobiegowa przekładnia automatyczna kierująca dostępne wartości na tylną oś. Niemiecki roadster jest najlżejszy w tym zestawieniu – wazy 1435 kilogramów.
Który z dych samochodów okaże się najszybszy ze startu zatrzymanego na prostym odcinku? Wskazanie faworyta jest trudne, a tym bardziej dokładnej kolejności. Wydaje się jednak, że różnice będą niewielkie.