Ten pojedynek zainteresuje fanów hot hatchy. Właśnie ta trójka uważana jest przez wielu za najlepszą wśród wersji przednionapędowych.
Zacznijmy od Renault Megane R.S. Trophy. Pod jego maską znajduje się doładowany silnik o pojemności 1,8 litra generując 300 koni mechanicznych i 420 niutonometrów. Za przeniesienie tej mocy na przednią oś odpowiada dwusprzęgłowa skrzynia sześciobiegowa. Masa własna pojazdu to 1368 kilogramów.
Z kolei Volkswagen Golf GTI Clubsport ma silnik 2.0 TSI generujący 300 koni mechanicznych i 400 niutonometrów. Współpracuje z nim siedmiobiegowe DSG. Waga niemieckiego hot hatcha to 1461 kilogramów.
Ostatni gracz pochodzi z Japonii. Honda Civic Type R oferuje 320 koni i 400 niutonometrów. Jako jedyna w stawce ma sześciobiegowy manual. Co istotne, jest najlżejsza – waży 1358 kilogramów.
Okazało się, że to Volkswagen ma najwięcej do powiedzenia. Nie jest ani najmocniejszy, ani najlżejszy, ale na śliskiej nawierzchni okazał się najbardziej wydajny.