w

Piesza czekała przed przejściem. Wszyscy zatrzymali pojazdy. Co mogło pójść nie tak? (wideo)

Piesza czekała przed przejściem. Wszyscy zatrzymali pojazdy. Co mogło pójść nie tak? (wideo)

Nowe przepisy ruchu drogowego nakazują zatrzymanie przed pasami, gdy pieszy chce z nich skorzystać.

Ma to na celu poprawę bezpieczeństwa. Jak wynika ze wstępnych badań, sytuacja w takich miejscach poprawiła się, co jest dobrą wiadomością. Nie ma jednak idealnego rozwiązania, które spełniałoby oczekiwania wszystkich i zmniejszyłoby zagrożenie do zera. W tym przypadku piesza czekała przed przejściem, a kierowcy zatrzymali swoje pojazdy. Użytkownicy samochodów zachowali się więc wzorowo.

W takich okolicznościach ryzyko zostaje zminimalizowane. I to chodziło twórcom tego przepisu. Nie zawsze jednak uczestnicy ruchu zachowują się w sposób racjonalny i przewidywalny. A tego raczej nie da ująć w przepisach.

Może jednak nie…

Kobieta mogła swobodnie przejść przez pasy, ale było widać, że jest zdezorientowana albo się waha – nie wiadomo z jakich powodów. Zrobiła pół kroku do przodu, a potem zrezygnowała. Kierowca bawarskiego samochodu nie zamierzał tracić czasu i ruszył przed siebie. Kobieta zmieniła natomiast kierunek i poszła dalej chodnikiem.

Trudno jednoznacznie stwierdzić, czy chodziło o brak zaufania do kierowców (w tym przypadku mało sensowny), czy zastanawiała się nad pójściem do konkretnego sklepu. Niemniej jednak zachowała się mało rozsądnie i nieodpowiedzialnie. Celowe wstrzymywanie ruchu bez uzasadnienia to zły pomysł – bez względu na to, czy dopuszcza się tego kierowca, motocyklista, czy pieszy.

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Komora silnika wypełniona orzechami

Wiewiórka gromadziła zapasy pod maską auta. Trzeba było odkręcić pas przedni, żeby je wydobyć

Continental vs GTC4

Bentley Continental GT Convertible i Ferrari GTC4 w pojedynku na prostej. Masa zrobiła swoje (wideo)