Najmocniejszy seryjny samochód w historii francuskiej marki jest hybrydą. Jakie osiągi oferuje?
Peugeot 508 PSE skrywa układ typu plug-in oparty na benzynowym silniku o pojemności 1,6 litra generującym 200 koni mechanicznych. Jego uzupełnieniem są jednostki elektryczne – jedna na przedniej osi (110 KM), a druga nad tylną (113 KM). Łączny potencjał tego zestawu to 360 koni mechanicznych i 520 niutonometrów.
Za przeniesienie mocy na obie osie odpowiada ośmiobiegowa przekładnia automatyczna. W takiej konfiguracji można liczyć na setkę w 5,2 sekundy i 250 km/h prędkości maksymalnej. Z układem zintegrowano baterię litowo-jonową, która zapewnia do 40 kilometrów zasięgu na samym prądzie.
Jak to wygląda w praktyce? Do sieci trafił materiał, który ujawnia osiągi w warunkach rzeczywistych – na niemieckiej autostradzie bez ograniczeń prędkości.