Trzecia generacja francuskiego kombi jest już coraz bliżej polskich dróg. Niebawem powinniśmy poznać jej oficjalny cennik.
Peugeot 308 SW 2022 w ruchu
Peugeot 308 SW 2022 jest niezwykle atrakcyjnie narysowanym samochodem, biorąc pod uwagę rodzaj nadwozia. Pas przedni został przejęty z odmiany hatchback, co oznacza wąskie reflektory z kłami LED, duży grill o ciekawej fakturze i nowe logo producenta.
Tył samochodu również prezentuje się niezwykle okazale. To zasługa lamp z ciemnym wypełnieniem, klapy z licznymi przetłoczeniami i muskularnego zderzaka. Summa summarum, auto wygląda jakby seryjnie wychodziło w sportowym pakiecie stylistycznym.
Nowy Peugeot 308 SW oferuje także przemyślaną kabinę. Kokpit jest imponujący pod względem stylistycznym. Należy spodziewać się również wysokiej jakości materiałów wykończeniowych, a także starannego spasowania.
Wnętrze dysponuje cyfrowymi wskaźnikami, dużym dotykowym panelem, niewielką kierownicą, nastrojowym podświetleniem, zestawem audio firmy Focal i licznymi rozwiązaniami wpływającymi na wysoki poziom praktyczności.
Pozostaje mieć na dzieję, że w obu rzędach będzie na tyle przestronnie, że zmieszczą się tam cztery dorosłe osoby i zanotują wygodną podróż. Pojemność bagażnika sięga 608 litrów w wersji konwencjonalnej. Po złożeniu tylnej kanapy wolna przestrzeń rośnie do 1634 litrów. Oparcie można składać w proporcjach 40:20:40.
Silniki Peugeota 308 SW 2022:
- 1.2 PureTech, 130 koni mechanicznych
- Hybrid Plug-in, 180 koni mechanicznych
- Hybrid Plug-in, 225 koni mechanicznych
- 1.5 BlueHDi, 130 koni mechanicznych
Hybrydy są seryjnie zintegrowane z napędami na oś przednią i ośmiobiegowymi przekładniami automatycznymi.
Peugeot 308 SW 2022 powinien pojawić się na drogach jeszcze w tym roku. Wcześniej jednak do oferty trafi hatchback.