w

Peugeot 208 2024 (lifting). Nowy wyraz twarzy małego lwa

Peugeot 208 2024
Peugeot 208 2024 (lifting). Nowy wyraz twarzy małego lwa

Najpopularniejszy model na Starym Kontynencie doczekał się kuracji odmładzającej. Co oferuje francuski mieszczuch po odświeżeniu?

Zmiany stylistyczne wydają się oczywiste – bezpośrednio nawiązują do większych modeli. Peugeot 208 2024 prezentuje się jeszcze bardziej okazale i bez wątpienia zasługuje na miano jednego z najbardziej atrakcyjnych modeli w swojej klasie.

Front zyskał reflektory z nowym wypełnieniem – oczywiście Full LED. W oczy rzucają się także diodowe „pazury” do jazdy dziennej, które są jednym z najbardziej wyrazistych elementów nowego języka designu tego producenta.

Peugeot 208 2024
Peugeot 208 2024

Z przodu zmienił się jeszcze wzór grilla. Ma inny kształt i przeprojektowaną fakturę. Z tyłu też nie zabrakło zmian. Pojawiły się tu zmodyfikowane klosze lampy i nowy zderzak. Przy okazji liftingu wprowadzono także nowe wzory felg i wzbogacono paletę lakierów.

Peugeot 208 2024 – wnętrze

Koncepcja kokpitu pozostała praktycznie taka sama. Większość funkcji skupia się wokół dwóch instrumentów – zegarów i cyfrowych wskaźników. Te pierwsze osadzono głęboko na podszybiu. Przed nimi zagościła kierownica z wieńcem o skromnej średnicy. Co ważne, na jej ramionach zachowano fizyczne przyciski.

Peugeot 208 po liftingu - wnętrze
Peugeot 208 po liftingu – wnętrze

A co ekranem dotykowym? Oparto go na nowym systemie, który jest bardziej rozbudowany, a przy tym przyjaźniejszy w obsłudze. Krótko mówiąc, same plusy. Niestety, nie przywrócono niezależnego panelu klimatyzacji, dlatego trzeba przyzwyczaić się do obsługi opartej na wyświetlaczu. Bystry wzrok dostrzeże też nowe logo producenta.

Lifing nie przyniósł nowych foteli czy kanapy, ale ich tapicerka uległa zmianie. Teraz można liczyć na nowe wzory ożywiające całą kabinę. Jeżeli chodzi o przestrzeń czy walory praktyczne, wszystko pozostało takie same. Krótko mówiąc, nie ma zmian.

Nowy Peugeot 208 – dane techniczne

Gama jednostek spalinowych oparta jest na benzynowym silniku o pojemności 1,2 litra. W bazowej konfiguracji jest on wolnossący i oferuje 75 koni mechanicznych. Zintegrowano z nim pięciobiegową skrzynię manualną. Wersja doładowana dysponuje mocą 100 koni mechanicznych i współpracuje z mechaniczną przekładnią o sześciu przełożeniach.

Na tym nie koniec. W ofercie pojawiły się też miękkie hybrydy – oparte na tym samym silniku. Słabsza ma 100, a mocniejsza 136 koni mechanicznych. Seryjnie współpracują z sześciostopniowym automatem.

W ofercie znajdzie się także Peugeot e-208, czyli wariant elektryczny. Jego silnik generuje 156 koni mechanicznych. Cały potencjał trafia na koła przednie. bateria ma pojemność 51 kWh, co zgodnie z normami WLTP umożliwia pokonanie około 400 kilometrów.

>Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi – test, cena, dane techniczne, opinie

Ładowanie może odbywać się za pomocą stacji o mocy 100 kW. Od 20 do 80 procent można uzupełnić akumulator trakcyjny w 25 minut. Jeżeli ktoś korzysta z wallboxa 7,4 kW, musi liczyć się z czasem ładowania przekraczającym 4,5 godziny. Przy mocy 3,2 kW ten sam proces będzie trwał ponad 11 godzin.

Peugeot 208 2024 trafi do oficjalnej sprzedaży w listopadzie tego roku. Przypomnijmy, że jego konstrukcja jest oferowana od 5 lat (debiutowała w 2019 roku).

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Renault Kangoo Blue dCi EDC

Renault Kangoo Blue dCi EDC – test, cena, dane techniczne

Nowy Fiat Panda

Nowy Fiat Panda na finiszu projektowym. Włosi ujawnili datę debiutu