w

Pagani Huayra Roadster 2017

Włoska marka przedstawiła swój supersamochód w wersji Roadster.

Huayra, bo właśnie o niej mowa, w otwartej odmianie nadwoziowej prezentuje się równie dobrze. Świetnie wyglądają tylne „skrzydła” płynnie łączące się z lampami. Karoseria, mimo konieczności dbania o aerodynamikę, wzbogacona jest wieloma  smaczkami stylistycznymi, ale to mnie akurat nie dziwi – w końcu to włoski supersamochód. Imponuje mi jednak kunszt projektantów odpowiedzialnych za wagę auta. Przeważnie roadster jest wyraźnie cięższy niż coupe, co wymuszają wzmocnienia nadwozia. Tym razem jest na odwrót. To zasługa zastosowania wielu części nadwozia wykonanych z kompozytów, a także aluminiowego zawieszenia. Dzięki nim „otwarta” Huayra waży o 80 kg mniej.

Wartym uwagi jest również dach, a raczej dachy. Pagani oferuje bowiem dwa warianty. Pierwszym z nich jest karbonowy hardtop z przeszkleniami, którego da się szybko zdjąć i zostawić w garażu. Drugi wykonany jest z miękkiego materiału i można go zmieścić w aucie. Jeśli chodzi o informacje technologiczne, sercem Huayry jest V12 o pojemności 6 litrów, które generuje 764 KM i 1000 Nm. Współpracuje z nim 7-biegowa skrzynia zautomatyzowana znana z wersji BC.

 

Według uzyskanych informacji, produkcja tej odmiany nadwoziowej ma być ograniczona do 100 sztuk, choć podejrzewamy, że jak zwykle w tej marce pojawią się edycje specjalne.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wszedł w zakręt bokiem, a wyszedł… uszkadzając auto poza drogą (Video)

SEAT Leon Cupra 300 – nowe zdjęcia