w

Oto radiowóz, którego może pozazdrościć polska policja: Pod maską 5-litrowe V8

Lexus LC 500 radiowóz
Oto radiowóz, którego może pozazdrościć polska policja: Pod maską 5-litrowe V8

Polscy funkcjonariusze mają regularnie odświeżaną flotę pojazdów. Dotyczy to zarówno samochodów operacyjnych, jak i typowych radiowozów.

Kolejne przetargi ujawniają coraz większe wymagania. Właśnie dlatego do dyspozycji policjantów jest wiele aut klasy średniej, wśród których znajdziemy 272-konne Skody Superb czy 252-konne BMW Serii 3. W obu maszynach znajdziemy automatyczną skrzynię i napęd na obie osie. Krótko mówiąc, przeciętny obywatel tego kraju chciałby mieć środki na zakup takich modeli…

Japońscy funkcjonariusze dostali Lexusa

Polska policja nie jest jednak wyjątkiem. W wielu krajach inwestuje się w służby mundurowe, czego przykładem jest Japonia. Właśnie tam Departament Policji Prefektury Tochigi otrzymał kluczyk do nowego Lexusa LC 500 – prosto z rąk Kazuo Nakamury, czyli dyrektora marki.

Lexus LC 500 dla policji - dane techniczne
Policyjny Lexus LC 500 ma 470 KM

Warto dodać, że wspomniany Departament ma duże doświadczenie z japońskimi samochodami sportowymi. Wcześniej do ich floty dołączały takie modele, jak Nissan GT-R, kilka sztuk Hondy NSX, Nissan Skyline oraz Subaru Impreza WRX STi.

Wróćmy jednak do najnowszego nabytku. To flagowy model Lexusa, który w odmianie LC 500 ma pod maską 5-litrowy silnik V8 generujący 470 KM i 540 Nm. Za przeniesienie mocy na tylną oś odpowiada oczywiście przekładnia automatyczna.

Lexus LC 500 dla policji
Policyjnego Lexusa wyróżnia charakterystyczne malowanie

Policyjny egzemplarz otrzymał charakterystyczne malowanie, dodatkowe sygnały świetlne i dźwiękowe oraz zaawansowany sprzęt komunikacyjny ułatwiający pracę funkcjonariuszom.

Flota w Dubaju jest jeszcze ciekawsza!

Najciekawszą flotę pojazdów policyjnych mają jednak mundurowi w Dubaju. Właśnie tam można spotkać radiowozy oparte na tak wyjątkowych autach, jak Bugatti Veyron, Porsche 918 Spyder, Mercedes-Benz SLS AMG, Audi R8, BMW M5, Ferrari FF i Mercedes-AMG GT.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Fiat 500 Electric 3+1

Fiat 500 3+1, czyli więcej drzwi i wygodniejsze zajmowanie miejsc

Mercedes-AMG S63e 2021 hybrid

Mercedes-AMG S63e 2021: tak może wyglądać sportowa limuzyna z napędem hybrydowym