W lipcu doszło do jednej z najważniejszych fuzji motoryzacyjnych ostatnich lat. Koncerny FCA i PSA złączyły siły – i tak powstało Stellantis.
Nazwa jest sama w sobie intrygująca, bo nie nawiązuje do żadnej ze znanych nam marek. Jest czymś zupełnie nowym, co będzie trzeba zapamiętać. Pochodzi od łacińskiego słowa „stello”, które oznacza „rozjaśniać gwiazdami”. Czyżby nowe modele będą mieć w sobie tyle blasku? Czas pokaże.
Właśnie poznaliśmy oficjalny logotyp debiutującego koncernu. Zamiast kombinacji, projektanci zdecydowali się na proste rozwiązanie. Nazwę uzupełniono niewielkimi kółkami wokół jeden z liter, co ma z pewności symbolizować gwiazdy.
Przypomnijmy, że koncern ma w swojej flocie takie marki, jak Peugeot, Citroen, Opel, DS, Fiat, Alfa Romeo, Jeep, Dodge, Chrysler, Abarth, Lancia, Vauxhall i Maserati.