Kultowa Gelenda doczekała się kolejnego pakietu modernizacji, który ma uprzyjemnić jej użytkowanie. Fanom tego modelu raczej nietrudno dogodzić, biorąc pod uwagę ogromny popyt na tę wyjątkowo drogą, charakterną terenówkę.
Mercedes Klasy G 2024 to kolejne wydanie obiektu motoryzacyjnego pożądania. Ten niemiecki model od kilkunastu lat jest nie tylko marką samą w sobie, ale także podkreśleniem statusu społecznego użytkownika.
Najnowsze wydanie tego auta nie mogło zostać gruntownie zmienione względem poprzednika – to oczywiste. Zyskało jednak kilka detali, których do tej pory nie było. Wśród nich jest opcjonalny lakier Manufaktur Hyper Blue Magno. Warto podkreślić, że standardem są adaptacyjne reflektory LED.
Lifting przyniósł także delikatnie przeprojektowany zderzak. Dopełnieniem całości są nowe wzory aluminiowych felg. Wśród nich jest sześć obręczy w rozmiarach od 20 do 22 cali. W końcu to duży, kwadratowy samochód.
>Mercedes-AMG GT 43 wjeżdża do oferty. A wraz z nim mały silniczek z Klasy A
Jeżeli chodzi o wnętrze, to pojawił się nowy panel sterowania systemu MBUX, który jest przyjaźniejszy w obsłudze, a przy tym bardziej estetyczny. Oprócz tego mamy tu cyfrowe wskaźniki z możliwością szerokiej personalizacji oraz dotykowy ekran centralny o dużych możliwościach.
Warto dodać, że producent dołączył nowy interfejs Off-Road, który ujawnia kąty pochylenia auta w terenie. Funkcja „przezroczystej maski” pozwala natomiast widzieć przeszkody, które znajdują się tuż przed frontem. Oprócz tego, jest tu kierownica z podwójnymi ramionami i dotykowymi przyciskami.
Mercedes Klasy G 2024 – gama silników
Wersja G 550 straciła podwójnie doładowany, ośmiocylindrowy silnik na rzecz rzędowej „szóstki” uzupełnionej elektrycznością. Miękka hybryda oferuje 443 konie mechaniczne oraz 560 niutonometrów. To oznacza delikatny wzrost względem wersji sprzed liftingu.
Z jednostką współpracuje zaktualizowana, dziewięciobiegowa przekładnia automatyczna, która przenosi moc na obie osie. System rozdziela potencjał standardowo w proporcjach 40/60. Auto bez problemu poradzi sobie w trudnym terenie, o czym świadczą także trzy mechaniczne blokady mechanizmu różnicowego oraz skrzynia rozdzielcza.
Mercedes Klasy G 2024 we flagowej odmianie wciąż jest dostępny z podwójnie doładowaną jednostką V8. Czterolitrowa konstrukcja zyskała 48-woltowe wsparcie, z którym również tworzy układ miękkiej hybrydy.
Kierowca ma do dyspozycji 577 koni mechanicznych i 850 niutonometrów. Takie wartości sprawiają, że Mercedes-AMG G 63 rozwija setkę w 4,2 sekundy. W wykorzystaniu potencjału auta pomaga hydrauliczna stabilizacja przechyłów oraz regulowane tłumienie adaptacyjne.