Amerykańska marka znajduje się pod skrzydłami koncernu Stellantis, co przekłada się na znaczące odmłodzenie oferty. Fani nie powinni narzekać.
Ofensywa modelowa Jeepa może pomóc w zdobywaniu kolejnych klientów, którzy do tej pory nie decydowali się na propozycje tego producenta. Kluczem do sukcesu ma być urozmaicenie zapewniające większe zainteresowanie.
Wiemy, że do końca 2025 roku odbędzie się pięć premier. Trudno jednoznacznie stwierdzić, czy wśród nich pojawi się jakaś niespodzianka. Wydaje się, że w dwóch przypadkach chodzi o nowe wersje napędowe znanych już produktów.
Ofensywa modelowa Jeepa już trwa
Ostatnim bardzo ważnym debiutantem jest Avenger, czyli pierwszy model tej marki, którego produkcja odbywa się w Polsce – dokładniej w Tychach. Z tych samych taśm zjeżdża już Fiat 600, a wkrótce dołączy do nich Alfa Romeo Milano. Miejski SUV jest dostępny w dwóch wersjach: spalinowej i elektrycznej. Wkrótce do gamy trafi także wariant hybrydowy.
Na drugim biegunie znajduje się Jeep Wagoneer S, który ma trafić do produkcji w drugim kwartale 2024 roku. Bazuje na platformie STLA Large i należy do grona dużych SUV-ów. Co ciekawe, ma to być najszybszy Jeep w historii. Jak wynika ze wstępnych zapowiedzi, potrafi przyspieszać do setki w 3,5 sekundy.
Kolejną nowością będzie Jeep Recon. To przedstawiciel elektrycznych terenówek, czyli rozwijającego się gatunku. Niektórzy mówią, że jest zero-emisyjnym odpowiednikiem Renegade’a. Należy więc spodziewać się kompaktowych wymiarów i pudełkowatej sylwetki.
>To najtańszy Jeep w ofercie. Kosztuje mniej, niż Fiat Tipo
Duże prawdopodobieństwo, że ofensywa modelowa Jeepa uwzględnia także hybrydową odmianę Gladiatora, czyli modnego pick-upa nawiązującego do Wranglera. Niestety, ten mocno rozrywkowy model nie jest już oferowany w Polsce. A szkoda, bo z dieslem pod maską był świetny. Problem w tym, że oferował za skromną ładowność – o połowę mniejszą, niż główni konkurenci.
Podejrzewamy, że Amerykanie jeszcze nie ujawnili wszystkich kart. Można zatem spodziewać się bonusowych debiutów, które pomogą w budowaniu popularności tej marki. Teraz wystarczy już tylko zaczekać na oficjalne wieści.