w

Nowy Mercedes Klasy E już w Polsce. Ceny od 269 900 złotych

Nowy Mercedes Klasy E
Nowy Mercedes Klasy E już w Polsce. Ceny od 269 900 złotych

Nowa generacja popularnego modelu niemieckiej marki doczekała się polskiego cennika. Wraz z nią pojawiła się pełna oferta silnikowa.

Nowy Mercedes Klasy E to ewolucja stylistyczna i rewolucja technologiczna względem poprzednika. Producent postarał się, by zachować klasyczny sznyt, a przy tym zastosować sporą liczbę zaawansowanych rozwiązań, które wpływają zarówno na komfort, jak i bezpieczeństwo jazdy.

Od razu warto zaznaczyć, że każda z dostępnych konfiguracji dysponuje elektrycznym wsparciem. W większości są to miękkie hybrydy (+23 konie mechaniczne z prądu), ale są także warianty plug-in, które dysponują większymi bateriami.

Nowy Mercedes Klasy E – cena

Ofertę otwiera odmiana E 200, co oznacza obecność silnika benzynowego o mocy 204 koni mechanicznych. Jak już wspomnieliśmy, wspiera go niewielka jednostka elektryczna (23 konie mechaniczne). Taki zestaw umożliwia osiąganie setki w 7,5 sekundy. Za limuzynę w tej specyfikacji trzeba zapłacić 269 900 złotych. Z kolei kombi kosztuje 282 000 złotych.

Nowy Mercedes Klasy E
Mercedes-Benz E Kombi 2023

Co obejmuje bazowe wyposażenie oparte na linii Avantgarde? W jego skład wchodzą m.in.: wielofunkcyjna kierownica, 17-calowe felgi aluminiowe, zawieszenia AGILITY CONTROL, asystent martwego pola, aktywny tempomat DISTRONIC PLUS, reflektory LED, asystent znaków drogowych, kamera cofania, elektrycznie składane lusterka boczne, oświetlenie nastrojowe, klimatyzacja automatyczna, nawigacja, centralna poduszka powietrzna oraz rozbudowany system integracji ze smartfonem.

>Mercedes-AMG GT 2024. Ewolucja udoskonalająca

Co ważne, polska oferta obejmuje także dwulitrowy silnik Diesla, który może występować z napędem na tylną lub obie osie (4MATIC). Tak kształtuje się cennik Mercedesa Klasy E 2023:

  • E 200 (benzynowy, miękka hybryda, 204 + 23 KM, 0-100 km/h w 7,5 s): Limuzyna od 269 900 zł, Kombi od 282 000 złotych
  • E 220 d (diesel, miękka hybryda, 197 + 23 KM, 0-100 km/h w 7,6 s): Limuzyna od 285 900 zł, Kombi od 298 000 złotych
  • E 220 d 4Matic (diesel, miękka hybryda, 197 + 23 KM, 0-100 km/h w 7,8 s): Limuzyna od 299 200 zł
  • E 300 e (benzynowy + elektryczny, hybryda plug-in, 204 + 129 KM, 0-100 km/h w 6,4 s): Limuzyna od 315 900 zł, Kombi od 328 000 złotych
  • E 300 e 4Matic (benzynowy + elektryczny, hybryda plug-in, 204 + 129 KM, 0-100 km/h w 6,5 s): Limuzyna od 329 200 złotych
  • E 400 e 4Matic (benzynowy + elektryczny, 252 + 129 KM, 0-100 km/h w 5,3 s): Limuzyna od 365 300 złotych

Producent oferuje oczywiście szereg pakietów. Największą popularność zyska pewnie linia stylistyczna AMG (26 422 złotych), która obejmuje zmodyfikowane elementy karoserii, wzmocniony układ hamulcowy i 19-calowe felgi aluminiowe. O szczegóły należy pytać u autoryzowanych dealerów Mercedesa.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wygląda jak Lexus

Wygląda jak Lexus, ale będzie tańszy i prostszy. Ten model może być hitem!

Honda Civic Type R test łosia

Honda Civic Type R zawiodła w teście łosia. „Poniżej oczekiwań”