w

Mercedes-AMG GT 2024. Ewolucja udoskonalająca

Nowy Mercedes-AMG GT 2024
Mercedes-AMG GT 2024

Marka ze Stuttgartu w końcu odkryła karty i pokazała całemu światu nową generację topowego modelu ze sportowej gamy.

Oto Mercedes AMG GT 2024 bez tajemnic. Spodziewaliśmy się, że jego design będzie „zamkniętą wersją” modelu SL-a, ale producent nie poszedł na łatwiznę. Zmiany stylistyczne są wyraźne i bardzo korzystne.

Nowa generacja stanowi ewolucję znanej koncepcji. Proporcje są praktycznie takie same, co oznacza absurdalnie długą i piękną maskę oraz szeroki, muskularny tył. Sylwetka tego auta robi ogromne wrażenie.

Mercedes-AMG GT 2024
Mercedes-AMG GT 2024

Front zdobią zupełnie nowe reflektory, które mają łagodniejszy kształt, niż te w modelu SL. Sąsiaduje z nimi szeroki grill, w który wkomponowano gwiazdę. Profil ujawnia wyraźnie opadającą linię dachu, masywne błotniki, nakładki progowe i duże koła.

Z tyłu natomiast znajdziemy nowe, wąskie lampy, które osadzono w czarnej listwie, która biegnie przez całą szerokość. Przypomina to nieco modele Porsche, co nie jest oczywiście wadą. Summa summarum do urody tego modelu czepiać się nie sposób.

Mercedes-AMG GT 2024 - wnętrze
Mercedes-AMG GT 2024 – wnętrze

Wnętrze jest już w dużym stopniu przejęte z SL-a. Chodzi przede wszystkim o kokpit, którego kluczowym elementem jest ekran centralny umieszczony pionowo. Został on oparty na systemie MBUX najnowszej generacji i zapewnia szereg rozwiązań (w tym dopracowaną obsługę głosową).

>Mercedes-AMG C 63 i E 63 bez V8. Decyzje zapadły

Drugim ważnym instrumentem są oczywiście cyfrowe zegary. Osadzono je głęboko, ale są czytelne – bez względu na wybrany motyw. Przed nimi została zamontowana sportowa kierownica z podwójnymi ramionami, na których umieszczono dotykowe przyciski.

Mercedes-AMG GT 2024
Mercedes-AMG GT 2024

Fotele, jak to w AMG, są duże i głębokie. Z pewnością będą zapewniać właściwe podparcie boczne oraz duży zakres regulacji. Kwestia otwarta to drugi rząd. AMG GT to coupe z typowym układem 2+2, co oznacza, że dwa tylne siedzenia to raczej rezerwa lub prowizorka. Na zdjęciach wyglądają jednak nieco bardziej komfortowo, niż te we wspomnianym kabriolecie.

Mercedes-AMG GT 2024 - bagażnik
Mercedes-AMG GT 2024 – bagażnik

Wbrew pozorom, ten samochód może być również w miarę praktyczny. Klapa bagażnika otwiera się wraz z szybą, a drugi rząd można położyć. Dzięki temu bez problemu zmieszczą się tu duże walizki, czy długie przedmioty.

Mercedes-AMG GT 2024 – dane techniczne

Zostawmy jednak estetykę i przejdźmy do kluczowego wątku. W ofercie tego modelu znajdzie się podwójnie doładowane V8 – zgodnie z oczekiwaniami klientów. To ta sama czterolitrowa jednostka, co dotychczas.

Mercedes-AMG GT 2024
Mercedes-AMG GT 2024

AMG GT 63 4MATIC+ oferuje 577 koni mechanicznych i 800 niutonometrów. Osiąga setkę w 3,1 sekundy i rozwija 315 km/h. Z kolei wersja GT 55 4MATIC+ ma 469 koni mechanicznych i 700 niutonometrów, co pozwala przyspieszać do 100 km/h w 3,8 sekundy oraz rozpędzać się do 295 km/h.

Mercedes-AMG GT 2024
AMG GT 2024

Niewykluczone, że do oferty dołączy także wariant GT 43, który zostanie oparty albo na trzylitrowym, sześciocylindrowym silniku, albo na dwulitrowej, doładowanej konstrukcji, która jest bazą w modelu SL.

Jeśli tak się stanie, to prawdopodobnie będzie to jedyna konfiguracja dostępna z napędem na tylną oś. W przyszłości powinna pojawić się także hybryda plug-in, która może generować 700-800 koni mechanicznych.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Peugeot 3008 1.2 Puretech EAT8

Peugeot 3008 1.2 Puretech EAT8 – test, cena, dane techniczne

Lamborghini Lanzador EV

Lamborghini Lanzador EV, czyli zapowiedź elektrycznego crossovera. Piekło zamarzło