Do sieci trafiły amatorskie zdjęcia ujawniające nowe wcielenie amerykańskiego SUV-a, który jest dostępny również w Europie.
Nowy Ford Explorer został sfotografowany w Azji – najpewniej są to zdjęcia z Chin. Przedstawiają one zarówno design samochodu, jak i jego wnętrze. Dzięki temu możemy bliżej poznać kierunek, w którym zmierza ten producent.
Co ciekawe, pojawiła się nieoficjalna informacja, która sugeruje, że jest to model przygotowany z myślą o rynku chińskim. Może zatem nie trafić na Stary Kontynent. Wygląda jednak na tyle ciekawie, że chcielibyśmy go także u nas. Ale po kolei…
Ford Explorer 2023 – coś nowego
Pod względem stylistycznym można mówić o ewolucji, ale gruntownej. Pas przedni wygląda nowocześniej, dzięki atrakcyjniejszym reflektorom i jeszcze większemu grillowi o nowej fakturze. Pojawiły się też inne elementy dekoracyjne.
Tył samochodu prezentuje się jeszcze lepiej. To zasługa innych lamp, które zachodzą na klapę bagażnika. Łączy je chromowana listwa, w którą wkomponowano logo producenta. Trzeba przyznać, że projektanci dobrze wykonali swoją pracę.
Ford Explorer 2023 – awangardowe wnętrze
Jeszcze w żadnym modelu tej marki nie było ekranu dotykowego o tak dużej przekątnej. Biegnie on od konsoli centralnej aż po drzwi pasażera. Pełni on rolę centrum dowodzenia. Liczba fizycznych przycisków została ograniczona do minimum.
Przed oczami kierowcy zagościły oczywiście cyfrowe wskaźniki. W oczy rzuca się także nowa kierownica z klasycznymi przyciskami. Z kolei na tunelu środkowym widać, ogromną półkę, cup holdery, dzielony podłokietnik i selektor przekładni automatycznej.
Ford Explorer 2023 – jaki układ napędowy?
Na ten temat wiadomo jeszcze mniej. Wydaje się, że będzie to uzależnione od rynku, na którym zostanie zaoferowany. Zagraniczne media sugerują, że Ford Explorer 2023 dostępny w Chinach otrzyma benzynową jednostkę z rodziny EcoBoost o pojemności 2,7 litra.
Ma ona generować 272 konie mechaniczne oraz 313 niutonometrów. Jej uzupełnieniem jest dziesięciobiegowa przekładnia automatyczna kierująca cały potencjał na obie osie. W takiej konfiguracji można liczyć na setkę w 7,6 sekundy.
Przypomnijmy, że aktualnie oferowany Ford Explorer jest dostępny w Europie z układem hybrydowym plug-in o mocy 457 koni mechanicznych. Oferta ogranicza się do topowych specyfikacji, dlatego cena wyjściowa sięga 384 500 złotych.