w

Nowe Ferrari kontra gokart. Zaskakująco niewielka różnica na mecie! (wideo)

Ferrari 488 Pista vs kart
Nowe Ferrari kontra gokart. Zaskakująco niewielka różnica na mecie! (wideo)

Każdy kierowca wyścigowy zaczyna od takich maszyn. Są świetną bazą budowania doświadczeń dla młodych adeptów jazdy.

Mamy oczywiście na myśli gokarty, a nie Ferrari. Włoskie auto sportowe skrywa ogromny potencjał, ale czy poradzi sobie z wyczynową zabawką dla profesjonalistów? Jak się okazało, różnica na mecie była niewielka. Ale po kolei…

Ferrari 488 Pista skrywa benzynowy, podwójnie doładowany silnik V8 o pojemności 3,9 litra, który potrafi generować aż 710 koni mechanicznych. Cały potencjał trafia oczywiście na koła tylne za pośrednictwem przekładni automatycznej.

Wyścigowy gokart skrywa natomiast niewielką jednostkę o pojemności 0,25 litra. Oddaje ona do dyspozycji 85 koni mechanicznych. Tak, ponad ośmiokrotnie mniej, niż Ferrari, ale ogromną rolę odgrywa tu masa własna. Ta wyczynowa zabawka wyścigowa waży około 150 kilogramów i może z łatwością przenosić swoją moc na asfalt.

Wyścig Ferrari z gokartem

Szybko okazało się, że gokart nie będzie łatwym przeciwnikiem. Fizyka zadziałała na jego korzyść, ale ostatecznie musiał on uznać wyższość Ferrari. Różnica na dystansie 1/4 mili wynosiła zaledwie 0,8 sekundy. To pokazuj, że mniejsza maszyna jest naprawdę ekstremalna.

Za takiego gokarta przystosowanego do profesjonalnych zmagań trzeba zapłacić około 50 tysięcy złotych. Ferrari kosztuje natomiast przynajmniej 1,5 miliona złotych, czyli trzydzieści razy więcej. Nie ma wątpliwości, że prowadzenie gokarta wzbudzi więcej emocji, ale to i tak nie jest przekonujący argument biorąc pod uwagę całokształt. Chyba, że ktoś ma już to Ferrari…

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Chiński Passat - test zderzeniowy

Chiński Volkswagen Passat to nie to samo. Potwierdzeniem jest test zderzeniowy (wideo)

Zachowanie odstępu a jazda na zderzaku

Dlaczego trzeba zachować odstęp od TIR-a? To nagranie wyjaśnia wszystko (wideo)