Narzekaliście na kopie Toyoty z logo Suzuki? Japoński producent raczej nie przejął się tymi opiniami…
Dowodem tego jest nowa Mazda2, która nawet nie próbuje ukryć, że to tak naprawdę Toyota Yaris z innym znaczkiem. Skąd w ogóle taki pomysł? Japoński koncern zwiększa udziały w innych rodzimych markach i rozszerza swoje wpływy. Tym sposobem w pewnym stopniu wchłania konkurencję przy jednoczesnym utrzymaniu zainteresowania jej gamą modelową.
Czy to wyjdzie marce na zdrowie? Zależy której. W przypadku Suzuki udało się osiągnąć cel, ale Mazda kierowana jest do trochę innej grupy klientów. Zobaczymy, co przyniesie przyszłość, ale nie spodziewamy się raczej marginalnej sprzedaży tego modelu na tle Yarisa.
Mazda2 2022 – Toyota w przebraniu
Samochód z każdej strony ujawnia swoją przynależność. Projektanci nie zmienili niczego istotnego w stylistyce Yarisa. Mazda2 2022 jest jego wierną kopią, tyle że z innym znaczkiem. Czy to dobry pomysł? Lubimy aktualny nurt stylistyczny marki z Hiroszimy, dlatego szkoda, że nie pokuszono się o nieco więcej niezależności. Taka jest jednak polityka koncernu.
Wnętrze to również Yaris – jeden do jednego. Kokpit, fotele i cała reszta zostały przeszczepione z bliźniaka. To oznacza niezłą jakość, dobrą ergonomię i rozsądną przestronność. Toyotowski styl nie każdemu przypadnie do gustu. Mazda ma ładniejsze projekty.
Mazda2 Hybrid 2022 – dane techniczne:
- Silnik spalinowy: 91 koni mechanicznych
- Silnik elektryczny: 79 koni mechanicznych
- Moc systemowa: 114 koni mechanicznych i 169 niutonometrów
- Skrzynia: bezstopniowa, automatyczna
- Napęd: FWD
- 0-100 km/h: 9,7 sekundy
- Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 4 litry
Samochód wykorzystuje oczywiście platformę TNGA-B i ma 3940 milimetry długości przy rozstawie osi sięgającym 2550 milimetrów. Jego sercem jest układ hybrydowy typu HEV oparty na wolnossącym silniku benzynowym o pojemności 1,5 litra i jednostce elektrycznej.
Moc systemowa tej kombinacji to 114 koni mechanicznych i 169 niutonometrów. Przenoszeniem potencjału na przednią oś zajmuje się bezstopniowa przekładnia automatyczna. Jak wynika z danych fabrycznych, Mazda2 Hybrid rozwija setkę w 9,7 sekundy i potrafi zmieścić się 4 litrach benzyny na 100 kilometrów w cyklu mieszanym.