w

Nowa Klasa S z tylną osią skrętną: zwrotność robi wrażenie!

Mercedes-Benz Klasy S 2021 - tylna oś skrętna
Mercedes-Benz Klasy S 2021 - systemy bezpieczeństwa

Mercedes-Benz buduje spore napięcie wokół nowej generacji swojej topowej limuzyny. I nic w tym dziwnego. Klasa S jest od dekad wyznacznikiem trendów w motoryzacji i pokazem możliwości inżynierów motoryzacyjnych.

Znamy już wnętrze tego modelu, dlatego wiemy, że zapowiada się prawdziwa rewolucja. Niemcy postawili na 5 ekranów (dwa z przodu, trzy z tyłu) oraz wyjątkowo rozbudowany head-up display, którego komunikaty wyświetlane są na przedniej szybie.

Wnętrze nowego Mercedesa Klasy S w szczegółach ? pokaz działania systemów (wideo)

Flagowy model ze Stuttgartu będzie dysponował ogromnym bagażem nowoczesnej technologii. W jego skład wchodzą systemy wpływające na prowadzenie. Jednym z ciekawszych rozwiązań będzie tylna oś skrętna. Dostępne będą dwa kąty: 4,5 stopnia oraz 10 stopni. To naprawdę bardzo wysokie wartości.

Mercedes-Benz Klasy S 2021 - systemy bezpieczeństwa
Mercedes-Benz Klasy S 2021 – E-Active Body Control

Przyda się to szczególnie w zatłoczonych miejscach, gdzie liczy się zwrotność. Promień skrętu w wersji przedłużonej będzie mniejszy niż 11 metrów. To oznacza, że ogromna limuzyna jest tak łatwa w parkowaniu, jak samochód kompaktowy.

Mercedes-Benz Klasy S 2021 - systemy bezpieczeństwa
Mercedes-Benz Klasy S 2021 – środkowa poduszka powietrzna

Innowacją z dziedziny bezpieczeństwa będzie aktywne zawieszenie, które będzie minimalizowało skutki zderzeń bocznych. System nosi nazwę E-Active Body Control i w chwili zagrożenia podniesie zawieszenie w ciągu milisekund i przeniesie energię bliżej płyty podłogowej, co zmniejszy siły przedostające się do kabiny. Nowością jest także środkowa poduszka, która ma zmniejszyć ryzyko zderzenia głowami pasażera i kierowcy.

 

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Gokart z silnikiem Hondy CBR1000RR – 220 km/h na prostej! (wideo)

Porsche 918 Spyder vs Bugatti Chiron

DRAG-RACE na szczycie: Porsche 918 Spyder vs Bugatti Chiron (wideo)