w

Nissan Qashqai to popularny wybór polskich klientów. Którą wersję wybrać?

Nissan Qashqai
Nissan Qashqai to popularny wybór polskich klientów. Którą wersję wybrać?

Obserwacje ruchu ulicznego skłaniają do oczywistych wniosków. Mówiąc konkretniej, Polscy kierowcy uwielbiają SUV-y i crossovery.

Potwierdzają to wszelkie badania, wyniki sprzedaży i rejestracji. Niektórych może zaskoczyć, że w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych nowych aut w naszym kraju są trzy SUV-y i cztery crossovery. Wśród tych drugich znajduje się protoplasta tej koncepcji nadwoziowej, czyli Nissan Qashqai.

Tak, japoński crossover przypisany do segmentu C cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem. Jak podaje Instytut SAMAR, w samym marcu udało się zarejestrować 1588 sztuk tego modelu, co było trzecim wynikiem w kraju. Licząc od początku bieżącego roku, to aktualnie dziewiąte najpopularniejsze nowe auto w Polsce.

A to robi wrażenie. W końcu nie jest to typowo ulubieniec flot czy budżetowy wybór, tylko modne, dobrze wyposażone auto o dobrym wizerunku. To też oznacza, że klienci coraz częściej stawiają na jakość, co oczywiście jest budującą wiadomością.

Postanowiliśmy więc przeanalizować ofertę tego modelu i przedstawić konfigurację, która według nas wypada najkorzystniej. Jest złotym środkiem, który łączy odpowiedni komfort użytkowania z umiarkowanymi kosztami, co dla wielu potencjalnych nabywców wciąż jest bardzo ważnym aspektem.

Nissan Qashqai DIG-T mHEV

Oferta japońskiego crossovera opiera się na miękkiej hybrydzie w czterech wariantach i topowej odmianie e-Power, która oferuje układ HEV. Uznaliśmy, że najrozsądniejszym wyborem jest kompromis między mocą a ceną.

I tym sposobem dotarliśmy do wersji silnikowej. Postawiliśmy na silnik 1.3 DIG-T, który znajduje się również w Renault. To bardzo kulturalna i odporna konstrukcja, która zastąpiła znacznie gorszą, doładowaną jednostkę o pojemności 1,2 litra.

Nissan Qashqai 1.3 DIG-T mHEV
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T mHEV

W tym przypadku generuje 158 koni mechanicznych i 270 niutonometrów. Jej uzupełnieniem jest bezstopniowa przekładnia Xtronic, która kieruje moc na oś przednią. Nie jesteśmy zwolennikami takich przekładni, ale w Nissanie pracuje całkiem nieźle.

Prezentowana odmiana silnikowa występuje także z układem 4WD, ale biorąc pod uwagę przeznaczenie pojazdu, postanowiliśmy zaoszczędzić na napędzie. Możemy jednak ujawnić, że osoby zainteresowane tym rozwiązaniem muszą liczyć się z dopłatą wynoszącą aktualnie 7600 złotych.

Nissan Qashqai w takiim wydaniu oferuje przyzwoite osiągi. Przyspiesza do setki w 9,2 sekundy i rozpędza się do 199 km/h. Jest przy tym naprawdę oszczędny. Spalanie w cyklu mieszanym wynosi około 7,5 litra (w warunkach rzeczywistych).

Wyposażenie ma znaczenie

Różnica w cenie między bazową wersją wyposażenia a tą topową sięga 35 tysięcy złotych – przy tym samym układzie napędowym. Warto więc przeanalizować własne oczekiwania i potrzeby, by nie inwestować w to, co nie będzie używane.

Według nas najrozsądniejszy wybór to odmiana N-Connecta stanowiący drugi z czterech podstawowych poziomów wyposażenia. Co oferuje? Zacznijmy od elementów zewnętrznych. Wśród nich warto wyróżnić reflektory Full LED, 18-calowe felgi aluminiowe oraz zestaw kamer 360 stopni z funkcją wykrywania ruchomych obiektów.

Nissan Qashqai N-Connecta wnętrze
Nissan Qashqai N-Connecta

Systemów bezpieczeństwa jest oczywiście więcej. Użytkownik ma do dyspozycji asystentów przejazdu przez skrzyżowania, awaryjnego hamowania, utrzymywania pasa ruchu, ostrzegania o pojeździe w martwym polu, ostrzegania przed kolizją czy rozpoznawania znaków drogowych.

Są też elementy z zakresu komfortu. W ich skład wchodzą m.in.: elektryczne i podgrzewane lusterka, selektor trybów jazdy, elektryczne szyby (przód i tył), podłokietniki, nawigacja satelitarna, cyfrowe wskaźniki, system multimedialny z ekranem o przekątnej 12,3 cala, automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, wielofunkcyjna kierownica, 6 głośników, Bluetooth i dostęp bez kluczyka.

Nissan Qashqai z środka cennika

Za bazowo skonfigurowanego Qashqaia trzeba zapłacić 118 500 złotych – w aktualnej promocji. Nasz wariant, czyli 1.3 DIG-T mHEV Xtronic 2WD N-Connecta kosztuje natomiast 143 300 złotych. I jest to bardzo dobra oferta na tle licznych konkurentów.

Co można rozważyć wśród opcji? Wydaje się, że pakiet zimowy za 2200 złotych będzie przydatny. Obejmuje on podgrzewane fotele, kierownicę i przednią szybę. Estetów może natomiast przekonać pakiet stylistyczny za 3300 złotych, który zawiera panoramiczny dach z elektrycznie sterowaną zasłoną, przyciemniane szyby, relingi i światła przeciwmgielne LED.

>Nissan X-Trail e-Power e-4ORCE – test, cena, dane techniczne

Z kolei dla fanów nowoczesnych rozwiązań przygotowano Pakiet Technologiczny oferujący dodatkowo światła LED z asystentem świateł drogowych, diodowe kierunkowskazy, wyświetlacz head-up, system Pro-Pilot z asystentem jazdy w korkach oraz indukcyjną ładowarkę. Cena? 5100 złotych.

Nissan Qashqai oferuje naprawdę bardzo przyzwoite warunki użytkowe za rozsądną cenę. W rekomendowanej konfiguracji posiada przestronne wnętrze, duży bagażnik, akceptowalne osiągi i wyposażenie, które jest pozbawione istotnych braków.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Suzuki Jimny Pick-up

Suzuki Jimny Pick-up? To szaleństwo ma jakąś metodę

Alfa Romeo Tonale 1.6 JTD

Alfa Romeo Tonale Diesel kosztuje tyle, co benzyniak o tej samej mocy. Wybór jest oczywisty