Coś dla fanów motoryzacji. Cztery wcielenia jednego modelu zostały ustawione obok siebie, by sprawdzić ich osiągi.
Nissan GT-R to niewątpliwie świetna maszyna. Jego historia sięga 1957 roku, ale ten największy sukces utrzymywany do dziś rozpoczął się pod koniec lat 80. wraz z modelem R32, który zdobył uznanie w wielu zakątkach świata.
Od tamtego momentu pokazane zostały cztery kolejne generacje japońskiego coupe. Te dwie ostatnie cieszą się największym pożądaniem. Poza świetnymi osiągami, oferują filmową historię. Wystarczy dodać, że R34 „występował’ w Szybkich i Wściekłych.
Nissan GT-R – pojedynek międzypokoleniowy
Zacznijmy od R32. Sercem tego auta jest sześciocylindrowy, podwójnie doładowany silnik o pojemności 2,6 litra produkujący 300 koni mechanicznych i 353 niutonometry. Masa własna tego pojazdu wynosi 1430 kilogramów. Czy generacja R33 oferuje większy potencjał? Okazuje się, że posiada dokładnie tę samą jednostkę, tyle że oddającą do dyspozycji 320 koni mechanicznych oraz 368 niutonometrów. Warto dodać, że auto waży 1540 kilogramów.
Bohater Szybkich i Wściekłych, którym podróżował Paul Walker, czyli R34, również ma tę samą konstrukcję pod maską. Jest to najmocniejsza z jej przedstawionych konfiguracji. Generuje 340 koni mechanicznych, a także 392 niutonometry. To wszystko przy masie wynoszącej 1560 kilogramów.
Na koniec Nissan GT-R w aktualnym wydaniu. Skrywa on doładowany silnik o pojemności 3,8 litra, który oferuje użytkownikowi 600 koni mechanicznych i 652 niutonometry. Jest to najmocniejszy, ale też najcięższy z prezentowanych pojazdów – waży dokładnie 1720 kilogramów.
Każde wcielenie dysponuje napędem na obie osie, dlatego nie ma mowy o utracie potencjału podczas gwałtownego startu. Wskazanie zwycięzcy nie jest ciężkie, bo wyróżnia się zdecydowaną przewagą mocy. Walka o drugie miejsce może być jednak bardzo zacięta. Poniże nagranie daje odpowiedź, jaka była kolejność na mecie: