Instytut SAMAR opublikował zestawienie najczęściej wybieranych kompaktowych sedanów przez polskich klientów w minionym kwartale. Czy możemy mówić o jakichś zaskoczeniach?
Raczej nie. Ten typ nadwozia w segmencie C stanowi niewielką część ogólnej sprzedaży. Klienci nie wierzą bowiem w prestiż „kompaktowej limuzyny” i zdecydowanie bardziej wolą praktyczne hatchbacki i kombi. Przejdźmy jednak do samego rankingu… Tak wygląda pierwsza piątka:
1. Toyota Corolla: 1763 sztuki
2. Opel Astra: 1162
3. Fiat Tipo: 1031
4. Volkswagen Jetta: 531
5. Ford Focus: 490
Pierwsze trzy pozycje nie zaskakują. Toyota ma bowiem target, który stawia na prostotę i klasykę, a Opel posiada odpowiednią ofertę cenową. Z kolei Fiat Tipo jest powrotem do korzeni marki, co od razu doceniliśmy.
Źródło: SAMAR
Mam dwa sedan, kupując auto sedan nikt nie kieruje się prestiżem bądź samochodem limuzyna… Co do praktyczność dla rodziny z dwójka małych dzieci bardziej praktyczny jest sedan niż hatchback… Duży wózek bez problemu wchodzi np do astry j sedan a w hatchbacka jednak go nie wsadzić, druga rzecz to strata zgniotu… Jednak sedan ma większą od hatchbacka z tyłu… I te dwa aspekty przemawiają nad sedanem..Jak będę chciał fotel wozic z ’ Ikei” to zamówi transport a nie targal go w hatchbacku