Dzień po oficjalnej premierze, niemiecka marka chce podtrzymać medialną burzę wokół S-Klasy. Ma w tym pomóc wersja S 580 e.
Mamy do czynienia z hybrydą typu plug-in. To oznacza możliwość ładowania zewnętrznymi źródłami energii. Co istotne, auto otrzymało złącze szybkiego ładowania CCS. Wszystko za sprawą baterii o pojemności 28 kWh. To naprawdę dużo, jak na tego typu układ. Dzięki niej, zasięg na samym prądzie sięga 100 km.
Sercem całego układu jest rzędowa szóstka o pojemności 3 litrów. Współpracuje z nią jednostka elektryczna, która została umieszczona w obudowie skrzyni biegów. Dzięki temu, cały zespół ma bardziej kompaktowe wymiary. Kluczowa jest tu jednak moc. Cały zestaw generuje aż 517 KM. Osiągi nie zostały jeszcze ujawnione, ale można spodziewać się pierwszej setki w niecałe 5 sekund i prędkości maksymalnej ograniczonej elektronicznie do 250 km/h.